دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در مدارس باغملک

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان باغملک استان خوزستان از امضای تفاهمنامه با اداره آموزش و پرورش این شهرستان برای راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در مدارس باغملک خبر داد.-

عبدالرحمان مرادی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: کتابخانه‌های مدارس شهرستان فضای خوبی برای ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی دارند و باید از این فرصت برای گسترش فرهنگ مطالعه استفاده کنیم.

وی افزود: با مشارکتی شدن کتابخانه‌های مدارس، نیروهای کتابدار آموزش داده می‌شوند و منابع آ‌ن‌ها نیز از تهران تامین می‌شوند. همچنین سامانه نمایه روی تمام سيستم رايانه‌اي کتابخانه‌ها نصب خواهند شد.

مرادی‌نیا با اشاره به بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها، گفت: این طرح با هدف تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به حوزه کتاب و کتابخوانی اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین تفاهمنامه مشترکی بین ادارات آموزش و پرورش باغملک، دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام نور شهرستان با اداره کتابخانه های عمومی منعقد شده است تا چهار هزار نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه و دانشجویان در سامانه کتابخوانان حرفه‌ای ثبت‌نام کنند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان باغملک همچنین به برنامه‌های هفته کتاب این اداره اشاره کرد و گفت: قرار است در این هفته حق عضویت دانش‌آموزان و دانشجویان این شهرستان با 50 درصد تخفیف به بهای 25 هزار ریال دریافت شود.

مرادی‌نیا همچنین از اجرای طرح‌های اهدای کتاب خبر داد و یادآور شد: در میدان امام خمینی (ره) باغملک چادری قرار داده می‌شود تا مردم کتاب‌های مازاد و غیرقابل استفاده خود را اهدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط