چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
استقبال از کتاب‌‌‌های «پازل» و «برگ‌چسب» در نمایشگاه استانی قزوین

مسوول دفتر نشر «سایه گستر» قزوین گفت: کتاب‌های« پازل» و «برگ‌چسب» این نشر که برای نخستین‌بار در سطح کشور منتشر شده‌، تاکنون با استقبال خوب بازدیدکنندگان در نمایشگاه استانی کتاب قزوین روبه‌رو شده است.-

نسرین تقوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این خبر اظهار کرد: کتاب‌ «پازل» و کتاب «برگ‌چسب» را نخستین‌بار نشر «سایه گستر» در نمایشگاه بین‌المللی تهران روانه بازار کتاب کرد و تاکنون مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که این آثار ویژه کودکانند، گفت: با 400 عنوان کتاب کودک که یکصد عنوان آن چاپ نخست‌اند، در بخش کودک نمایشگاه کتاب قزوین حاضر شده‌ایم. همچنین 150 عنوان کتاب با موضوعات عمومی را در بخش عمومی نمایشگاه عرضه کرده‌ایم که 40 عنوان آن چاپ نخست به‌شمار می‌آیند.

مسوول دفتر نشر «سایه گستر» قزوین درباره استقبال از این نمایشگاه بیان کرد: استقبال از نمایشگاه استانی کتاب قزوین خوب اما نسبت به سال‌های گذشته بازدیدها کمتر است. به‌نظر می‌رسد تبلیغات کم باعث کاهش تعداد بازدیدکنندگان شده است.

وی افزود: البته افزایش بهای کاغذ هم دلیلی برای کاهش فروش ناشران است، چرا که بهای کنونی کاغذ بر بهای نهایی کتاب تاثیر دارد.

وی با بیان این‌که کتاب‌های «ادیان»، «دنیای شگفت‌انگیز حیوانات» و «به من بگو چرا، چه‌ وقت؟» از  آثار بزرگسالان این نشرند که با استقبال خوب علاقه‌مندان کتاب مواجه شده‌اند، عنوان کرد: افزایش بهای کاغذ و کتاب بر کاهش تعداد مخاطبان به‌ویژه در بخش عمومی بسیار تاثیرگذار بوده است. البته ناشران کتاب‌های درسی و کمک‌درسی کمتر با این مشکل مواجهند، زیرا این کتاب‌ها خریداران خاص خود را دارند. بسیاری از ناشران این‌گونه آثار در سراسر ایران فروش بسیار بالاتری نسبت به ناشران عمومی و بومی این استان دارند.

هشتمین دوره نمایشگاه کتاب قزوین در دو نوبت صبح و بعد از ظهر از 16 تا 22 مهرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط