جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
افتتاح کتابخانه مشارکتی بسیج در گنبد کاووس

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبد کاووس استان گلستان از افتتاح کتابخانه مشارکتی کانون فرهنگی بسیج این شهرستان همزمان با هفته کتاب خبر داد.-

 سید حسن حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که سه سال است پیگیر راه‌اندازی این کتابخانه‌ایم، عنوان کرد: در طول سه سال گذشته به دلیل مشکل کمبود نیرو، این کتابخانه افتتاح نشد اما با حل مشکل کتابخانه امسال در هفته کتاب افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در دو نقطعه از شهرستان گنبد کاووس همزمان با هفته کتاب گفت: این ایستگاه‌های مطالعه در بیمارستان‌ شهید مطهری و شهرداری این شهرستان برای استفاده در طول سال در این مکان‌ها مستقر می‌شوند. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبد کاووس درباره برنامه‌های دیگر کتابخانه‌های این شهرستان همزمان با هفته کتاب اظهار کرد: برپایی مسابقه‌های کتابخوانی، جشن قدداني از خادمان عرصه کتاب، نواختن زنگ هفته کتاب در یکی از مدارس، همچنین نصب چادر‌ برای اهدای کتاب از سوی مردم در سطح شهر از  برنامه‌های هفته کتاب این شهرستان است.

حسینی با اشاره به جمعیت 150 هزار نفری شهرستان گنبد کاووس عنوان کرد: این شهرستان دارای پنج باب کتابخانه عمومی شهری و یک کتابخانه روستایی، همچنین دو کتابخانه مشارکتی است که هشت هزار عضو فعال و 105 هزار نسخه کتاب دارد.

وی با بیان این‌که ساختمان کتابخانه عمومی «اینچه برون» از توابع شهرستان گنبد کاووس با اتمام ساخت مکان جدید، آماده واگذاری است، گفت: این کتابخانه به دلیل واقع شدن در فضای بخشداری با مساحت 100 مترمربع به ساختمانی به مساحت 350 متر مربع منتقل می‌شود که با پایان یافتن مراحل ساخت و تجهیز این کتابخانه به آب، برق و گاز، آماده واگذاری می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبد کاووس درباره احداث کتابخانه عمومی استاندارد در این شهرستان گفت: احداث این کتابخانه در مرحله شناسایی زمین است و حاصل مصوبه‌های دور سوم سفر‌های ریاست جمهوری است که با تصویب زمین و اختصاص اعتبار وارد مرحله ساخت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط