سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲
کتاب‌های جدید غزل تاجبخش به ناشر سپرده شدند

سه مجموعه شعر، یک رمان و مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه غزل تاجبخش در انتظار چاپند. به گفته تاجبخش «بی‌بی شهربانو»، «بچه‌هایم گل سرخ» و «باغ هزاران پرچین» سه دفتر شعر به همراه دو اثر داستانی وی به انتشارات «آوای کلار» سپرده شده‌اند.-

تاج‌بخش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره جدیدترین دفترهای شعر آماده انتشارش توضیح داد: «بی‌بی شهربانو»، «بچه‌هایم گل سرخ» و «باغ هزاران پرچین» عنوان سه دفتر شعر منتشر نشده من‌اند  که آن‌ها را برای چاپ به نشر آوای کلار سپرده‌ام.

وی توضیح داد: مجموعه شعر «بچه‌هایم گل سرخ» دربرگیرنده گزیده‌ای از جدیدترین سروده‌هایم در قالب‌های مختلف شعری و با مضامین متفاوتی است. حدود 30 سال است که آخرین یکشنبه هر ماه جلسه شعر «انجمن غزل» در منزل من و با حضور تمام علاقه‌مندان به ویژه جوان‌ها برگزار می‌شود، همیشه از حاضران در این نشست‌ها به عنوان بچه‌هایم یاد کرده‌ام و عنوان کتاب را به افتخار این بچه‌ها چنین برگزیده‌ام. همچنین نخستین شعر این مجموعه نیز درباره آن‌ها است.

این شاعر درباره مجموعه شعر «باغ هزاران پرچین» گفت: این دفتر شعر دربرگیرنده تعدادی شعر اجتماعی از سروده‌های چند سال اخیرم در قالب‌های غزل، مثنوی و سپیدند.

وی افزود: «بی‌بی شهربانو» نیز مجموعه شعری در قالب سپید و نیمایی است و نخستین شعر آن درباره بی‌بی شهربانو همسر حضرت امام حسین (ع) است.

تاجبخش یادآور شد: هرگز نتوانسته‌ام خودم را به عنوان شاعر به یک قالب شعری محدود کنم و همیشه براساس ضرورت زمانه قالب شعری‌ام را برگزیده‌ام و برهمین اساس دفترهای شعرم در قالب‌های مختلفی هستند.

وی در ادامه به رمان «مامون‌ و قلاغ‌های آغا شازده» اشاره و تصریح کرد: این رمان که طی 10 تا 12 سال به رشته تحریر در آمد، فضای بومی روستایی به نام مامون را شرح می‌دهد و به روایت زندگی من در دوران کودکی و خانواده‌ام احتصاص دارد.

این نویسنده از مجموعه داستان آماده انتشارش خبر داد و گفت: مجموعه داستانم با عنوان «لحظه‌های قالیچه» نیز آماده انتشار است. این مجموعه در برگیرنده تعدادی از داستان‌های کوتاه من با موضوعات و درون‌مایه‌های مختلف است و برخی از آن‌ها طی این سال‌ها به صورت پراکنده منتشر شده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: تمامی این آثار را برای چاپ به نشر آوای‌کلار سپرده‌ام و طبق آخرین صحبت‌هایی که با ناشر داشته‌ام، در صورت تامین کاغذ مورد نیاز به زودی این آثار منتشر می‌شوند.

غزل تاجبخش، شاعر و نویسنده، متولد ۱۳۲۱ بروجرد و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی است. وی از مهر ۱۳۶۰ انجمن ادبی غزل را تشکیل داد.

«خانه ‌‌ام ابیها»، رمان‌های «آدمک»، «دوست نادیده»، «بر بال‌های پرواز و مجموعه اشعار «مامون؛ غزل باران‌های سنگی» و «شبدرهای چهار برگ»، «قلم‌ها و سایه‌ها»، «من گلاب آورده‌ام»، «پژوهش و نگرشی در زندگی حضرت زهرا(س)» و «زن، شعر و اندیشه» از  آثار او هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط