سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸
400 ناشر به نمایشگاه استانی کتاب کرمانشاه می‌آیند

نمایشگاه کتاب کرمانشاه با حضور حدود 400 ناشر سراسر کشور از نهم تا پانزدهم آذرماه امسال برگزار می‌شود.-

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: بیش از 600 ناشر برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌ بودند که به دلیل محدودیت فضای نمایشگاهی، امکان حضور 400 ناشر محقق شد.

مصیب چراغی افزود: بیش از 35 هزار عنوان کتاب از این 400 ناشران در قالب 220 غرفه عرضه می‌شوند.

وی با بیان این که شرایط برای حضور ناشران استانی و محلی نیز در نمایشگاه فراهم شده است، گفت:‌ 30 ناشر کرمانشاهی نیز کتاب‌های خود را در حوزه‌ها و موضوعات مختلف محلی ارایه می‌کنند.

چراغی به این‌که ناشران مطرح مانند امیرکبیر و دانشگاه تهران در این نمایشگاه شرکت می‌کنند، افزود: کتاب‌های عمومی مذهبی و عمومی، دانشگاهی، علوم پزشکی، علوم پایه، هنر، کشاورزی، کودک و نوجوان، سیاسی، علوم کامپیوتر، علوم تربیتی و فنی و مهندسی از موضوعات این کتاب‌ها به شمار می‌آیند.

وی اظهار کرد: تخفیف خرید کتاب در این نمایشگاه 40 درصد است که 20 درصد این تخفیف توسط بن‌های خرید کتاب و 20 درصد دیگر از طرف ناشران تامین می‌شود. 

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های جانبی این نمایشگاه گفت: غرفه ویژه پیامبر اعظم (ص)، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع شخصیت پیامبر(ص)، حجاب و عفاف، حماسه عاشورا، مهدویت، جنگ نرم، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، از  برنامه‌های جانبی این نمایشگاهند. 

چراغی با بیان این‌که توزیع بن کتاب بر اساس مدرک تحصیلی خواهد بود، عنوان کرد: با وجود کاهش بودجه‌های فرهنگی، امسال یارانه کتاب کم نشده و امسال نیز مانند سال گذشته 500 میلیون تومان یارانه کتاب در نظر گرفته شده است. 

نمایشگاه کتاب استان کرمانشاه از 9 تا 15 آذرماه سال صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 صبح و بعدازظهرها از ساعت 30/15 تا 20 شب در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌الملی کرمانشاه واقع در پارک شاهد برگزار خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    باسلام.من يك كتاب 92 صفحه اي نوشته ام ومي خواهم آن را چاپ كنم و فقط 13 سال دارم ولي به علت اينكه در شهرستان ما ناشر وجود ندارد(شهرستان سرپل ذهاب)من دچار مشكل شده ام لطفا به من كمك كنيد وراه حل را از طريق ايميلم بگوييد.راستي چرا در همه ي شهرستان ها ناشر وجود ندارد ومسول اين قضيه كيست؟چرا بايد به علت چنين مشكلاتي استعداد هاي ديگران شكوفا نشود و...؟منتظرم باتشكر ane@sabamail.com

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط