شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
تعامل با شهرداری، راهکار دریافت سهم کتابخانه‌هاست

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی گفت: پیگیری سهم نیم درصد کتابخانه‌های شهرستانی از درآمد شهرداری‌ها با حضور مستمر در شهرداری و کسب اعتماد شهردار برای صرف این اعتبار در حوزه کتاب و کتابخانه‌سازی ممکن می‌شود.-

 محسن امیری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: با توجه به این‌که شهردار بجنورد عضو انجمن کتابخانه‌های این شهرستان است، همکاری مناسبی با ما دارد؛ به طوری‌که اداره کتابخانه‌های این شهرستان فهرست ریزخرج‌های خویش در حوزه اعتبار سهم نیم درصد را در اختیار شهردار این شهرستان قرار می‌دهد تا این ارگان از صرف اعتبار نیم درصد در بخش کتاب و کتابخانه‌سازی اطمینان حاصل کند و این راهکار بسیار مناسبی برای تعامل با شهرداری‌هاست.

وی با بیان این‌که شاید دلیل همکاری نکردن برخی از شهرداری‌ها با اداره کتابخانه‌های شهرستانی ایجاد ابهام در صرف اعتبار سهم نیم درصد کتابخانه‌‌ها از سوی این کتابخانه‌ها باشد، اظهار کرد: پیگیری، حضور مستمر در جلسه‌های شهرداری و جلب اعتماد شهرداری، بهترین راه‌حل برای پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌هاست.

امیری با بیان این که شهرداری مبلغ 200 میلیون ریال را بابت چهار ماه نخست امسال پرداخت کرده است،اظهار کرد: همچنین طبق جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهرستان مقرر شد شهرداری از شهریور ماه به بعد هر ماه مبلغ 100 میلیون ریال را به حساب اداره کتابخاه‌های این شهرستان واریز کند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد همچنین از افتتاح سه باب کتابخانه در روستا‌های بیدک، غلامان و چناران خبر داد و اظهار کرد: این کتابخانه‌های روستایی با اعتبار 200 میلیون ریال و زمینی اهدایی از سوی شورای اسلامی این روستاها تا دهه فجر افتتاح خواهد شد. تاکنون ساخت این کتابخانه‌ها 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: ساخت کتابخانه‌های روستای بیدک با 70 میلیون ریال، غلامان با مبلغ 250 میلیون ریال و همچنین چناران با اعتبار 150 میلیون ریالی که امسال دریافت کردند، پیگیری می‌شوند.

امیری درباره کتابخانه‌های این شهرستان گفت: این شهرستان 13 باب کتابخانه دارد که شش باب آن شهری عمومی و هفت باب دیگر آن مشارکتی شهری هستند. این شهر همچنین دو هزار و 750 متر مربع فضای کتابخانه‌ای دارد، 9 هزار و 951 نفر عضو فعال کتابخانه ‌های این شهرستانند و همچنین 143 هزار و 584 جلد کتاب در کتابخانه‌های بجنورد وجود دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط