جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
نفوذ دوستانه کارسازتر از استفاده از قانون!

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک در استان قزوین گفت: دریافت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها تنها با برقراری رابطه دوستانه با مسوولان شهرداری ممکن است و در این راه استفاده از قانون کمتر تاثیرگذار است._

محمدرضا آقااحمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: قانون‌گذار سهمی از کل درآمد شهرداری‌ها را برای مدیریت کتابخانه‌ها اختصاص داده است و مقرر کرده تمامی ادارات شهرداری آن را بپردازند اما جریمه‌ای برای سرپیچی از این قانون تعیین نکرده است.

وی ادامه داد: تجربه گویای این موضوع است که سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها تنها با برقراری رابطه دوستانه محقق می‌شود. البته برخی از شهرداران نیز از روحیه همکاری و فرهنگ دوستی خوبی برخوردارند و برای توسعه فرهنگ اقدامات قابل توجهی انجام می‌دهند. به نظر می‌رسد مشکل دریافت و پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها با کمک تغییر رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و وزرات کشور در اصلاح این قانون ممکن می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک درباره دریافت سهم نیم درصد این شهرستان گفت: تاکنون این اداره توانسته است سهم نیم درصد کتابخانه‌های شهرستان آبیک تا فصل تابستان را دریافت کند و اینک برای دریافت سهم نیم درصد ماه‌های گذشته باید به اداره شهرداری مراجعه کنیم.

وی با بیان این‌که شهردار آبیک در توسعه فعالیت‌های فرهنگی در سطح این شهرستان همکاری خوبی با این اداره دارد عنوان کرد: اکنون شهرداری شهرستان آبیک بابت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها تا سال 1389 را تسویه کرده است و اداره کتابخانه‌های این شهرستان مبالغی از گزارش تفریق بودجه سال‌ 1390 و پیش‌بینی بودجه سال 1391 را از اداره شهرداری طلب دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط