جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
«ورزش شوش از آغاز» مکتوب شد

کتاب «ورزش شوش از آغاز» به قلم جعفر دیناروند، استاد دانشگاه آزاد اسلامی شوش نگاشته شد. این کتاب تاریخچه ورزش در این شهرستان را روایت می‌کند.-

نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این باره اظهار کرد: ورزش شوش در زمینه‌های مختلف دارای پیشینه تاریخی است و آگاهی از این تاریخچه برای مردم و جوانان این شهر ضرورت دارد.

جعفر دیناروند افزود: در این کتاب می‌خوانیم که ورزش کشتی برای نخستین بار در دوران باستان در روستاها و میان جوانان شوش قدیم رایج شد و پس از آن در دوره پس از اسلامی ادامه پیدا کرد.

دیناروند با بیان این‌که شهر شوش جدید از 96 سال پیش شکل گرفته است، اظهار کرد: قدیمی‌ترین کشتی‌گیران شوش کسانی بودند که با کمترین امکانات و تشک‌های سنتی به فعالیت می‌پرداختند، افرادی عاشق و پرکار که امروز حاشیه‌نشین شده‌اند.

وی با بیان این‌که فهرستی از نسل ورزشکاران شوش به انضمام تصاویر در این کتاب قرار دارد، گفت: تصاویری از سالن‌های ورزشی، تجهیزات ورزشی، مکان برگزاری مسابقات کشتی و اولین قهرمانان در این کتاب گنجانده شده‌اند. 

دیناروند که پیش از این کتاب «شوش و بزرگان آن» را تالیف کرده است، اظهار کرد: برای تدوین و نگارش در این کتاب از سخنان و خاطرات پدر کشتی شوش (حاج حمید صالحی) استفاده شده است.

کتاب «ورزش شوش از آغاز» در هفتمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان در غرفه «ترآوا» ارایه شده است. این نمایشگاه تا دوشنبه (دوم بهمن) در محل دایمی نمایشگاه‌های اهواز برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط