یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۳
نمایشگاه‌های کتاب استانی عامل پیشرفت فرهنگی‌اند

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه هفتمین نمایشگاه استانی کتاب خوزستان گفت: نمایشگاه‌های کتاب می‌توانند یکی از عوامل پیشرفت فرهنگی برای مردم هر استان باشند.-

سید شکرخدا موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب یکی از برنامه‌های فرهنگی و هنری است که خوشبختانه هر سال با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان این‌که می‌توان از نمایشگاه کتاب خوزستان به عنوان یکی از رخدادهای مهم فرهنگی این استان نام برد، افزود: کارها و اقدامات بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر استان خوزستان انجام شده است که می‌تواند با همدلی و همراهی مسوولان استمرار داشته باشد.

موسوی با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان استان از این نمایشگاه، عنوان کرد: باید شرایطی ایجاد شود که مردم به حوزه کتاب و کتابخوانی نزدیک‌تر شوند. در این میان، برپایی نمایشگاه‌های استانی راهکاری برای تقویت علاقه‌مندی مردم در نقاط مختلف کشور به حوزه مطالعه است.

وی اظهار کرد: اختصاص فضایی به کتاب‌های بومی و عربی و توجه به قومیت‌های مختلف در این نمایشگاه، یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود که باید هر سال به آن توجه ویژه‌ای شود.

به گفته موسوی، پیش‌بینی برنامه‌هایی در حاشیه نمایشگاه در قالب شب شعر، رونمایی از کتاب‌های جدید، نقد و بررسی آثار بومی و ... نیز از  موضوعاتی هستند که می‌توانند به جذاب‌تر شدن نمایشگاه و افزایش حضور بازدیدکنندگان کمک کنند.

هفتمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان تا دوم بهمن ماه از ساعت 9 تا 12 و از ساعت 16 تا 21 و 30 دقیقه در محل دایمی نمایشگاه‌های شهر اهواز برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط