دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۸
گزيده اشعار رضا اسماعيلي منتشر مي‌شود

«اين مريم هميشه» گزيده اشعار رضا اسماعيلي شاعر و منتقد ادبي تا پايان سال جاري از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتشر مي‌شود.

رضا اسماعيلي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر گفت: «اين مريم هميشه» گزيده‌اي است از مجموعه‌هاي شعري كه تاكنون به چاپ سپرده‌ام.

وي مجموعه شعرهاي «حنجره سرخ عشق»، «آسماني‌ها»، «گزيده ادبيات معاصر» انتشارات نيستان، «بر آستان جانان» و «عاشقانه‌هاي شرقي» را از مجموعه شعرهايي خواند كه «اين مريم هميشه» بر اساس آنها شكل گرفته است.

اسماعيلي افزود: بخش عمده «اين مريم هميشه» را غزل تشكيل مي‌دهد و در بخش دوم نيز، تعدادي مثنوي گردهم آمده‌اند.

اين شاعر و منتقد ادبي، همچنين از انتشار مجموعه نقدهاي خود در سال آينده خبر داد. 

وي خاطرنشان كرد: اين مجموعه نقد، شامل آثاري مي‌شود كه تاكنون در نشريات مختلف منتشر شده‌اند و متاسفانه امكان مجموع شدن آنها هنوز ايجاد نشده است.

«هشت يادداشت كوتاه درباره ادبيات مقاومت و پايداری»، «شاعر و رفتارهای چهارگانه با زبان»، «بیدل ، سپهری و بازگشت به خویشتن»، «درآمدی بر رفتارشناسی ادبی»، «درآمدی بر شعر مفهومی و مولفه‌های آن» و «تاملی اجمالی در زبان، سبک و ساختار شعری علی معلم» از جمله مهم‌ترين مقالات نظري اسماعيلي در حوزه شعر هستند كه در مجموعه نقدها و تاملات تئوريك او در سال آينده منتشر خواهند شد. 

اسماعيلي در سال 1339 در محله هفت چنار تهران به دنيا آمد و در همين شهر نيز رشد و پرورش يافت. در مقطع راهنمايي به‌صورت غيرحرفه‌اي شعر نيمايي مي‌نوشت، اما پس از انقلاب به شكلي حرفه‌اي و با انتشار اشعار و نقدهاي متنوع به همكاري با نشريات و روزنامه‌ها پرداخت.

 نخستين اثر او يك مثنوي بلند در رابطه با حادثه 19 دي شهر قم بود كه در نشريه «عروة‌الوثقي» چاپ شد. اسماعيلي داراي مدرك ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه علامه طباطبايي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط