یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
رشد 100 درصدی اعضای کتابخانه‌های استان اردبیل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این استان در سال 1391 بیش از دو برابر نسبت به سال 1390 افزایش یافته است._

صادق فرهمند امین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: در سال 1390 تعداد اعضای کتابخانه‌ها 41 هزار و 862 نفر بود، در حالی که امسال 84 هزار و 387 نفر عضو کتابخانه‌های اردبیل شدند.

وی ادامه داد: در سال 1390 تعداد مراجعان 117 هزار و 852 بود اما امسال این آمار به دو میلیون و 793 هزار و 126 افزایش یافت که این افزایش مرهون شبانه‌روزی شدن فعالیت کتابخانه مرکزی اردبیل و دو شیفیت شدن برخی از کتابخانه‌های این استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عنوان کرد: همچنین تعداد امانت کتاب امسال از 88 هزار و 142 مورد به 151 هزار و 248 مورد افزایش یافته و زیربنای کتابخانه‌ها از 14 هزار متر مربع به 27 هزار متر افزایش یافته است، در حالی که اگر سایر پروژه‌های احداث کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به پایان برسند، این آمار به 37 هزار متر مربع افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان گفت: اداره کتابخانه‌های این استان به دلیل برگزاری مستمر و منظم انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی، به رتبه سوم کشوری نایل شده است.

فرهمند امین اظهار کرد: همچنین فعالیت کانون‌های ادبی این استان، اداره کتابخانه‌های عمومی را از این نظر به رتبه دوم در سطح کشور رسانده است.

وی با بیان‌این‌که افتتاح بخشی به نام «گنجینه نویسندگان استان اردبیل» برای نخستین‌بار در ایران اتفاق افتاد، عنوان کرد: رشد معیارهای فرهنگی این اداره و افزایش شاخص‌های فرهنگ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کتابخانه‌های اردبیل، مرهون همکاری با رسانه‌های و حضور پررنگ در مجامع عمومی است و تاکنون کوشیده‌ایم تمامی رویدادها را به خبر تبدیل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط