شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
«نامه نيمه خرداد» به نمايشگاه كتاب تهران می‌رسد

کتاب «نامه نيمه خرداد» به قلم مشترك مجتبي سلطاني احمدي و رحيم نيك‌بخت میركوهي نوشته و تدوين شده است. اين اثر نگاهي به وقایع قيام 15 خرداد سال 1342 دارد و از سوی انتشارات خانه كتاب منتشر و در بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه مي‌شود.-

مجتبی سلطانی‌احمدي در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، توضيح داد: كتاب «نامه نيمه خرداد» ويژه مخاطبان عام جامعه است و کلیاتي از قیام 15 خرداد 1342 را به صورت اجمالی مورد بررسی و تبیین قرار داده است.

وی در ادامه گفت: «خرداد آفرینان» از فصول اين کتاب است و در آن به معرفی پانزده شخصیت موثر در قیام 15 خرداد می‌پردازد. در میان این شخصیت‌ها می‌توان افرادی چون شهیدان مهدی عراقی و طیب حاج‌رضایی و مرحوم حجت الاسلام و المسلمين محمدتقی فلسفی و مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی را دید.

سلطانی احمدي افزود: در فصل دیگر کتاب، پانزده خاطره از قیام 15 خرداد با توجه به ابعاد این موضوع انتخاب شده است. این خاطرات به صورت کتابخانه‌ای و بر اساس کتاب‌های منتشر شده گردآمده‌ است و پانزده سند مهم مرتبط با قيام 15 خرداد در فصل ديگر اين كتاب آمده است.

سلطاني احمدي افزود: در فصل دیگری به معرفی پانزده پژوهشگر در عرصه تاریخ‌نگاری و نقش آن‌ها در حوزه تاریخ نگاری انقلاب، مانند مرحوم علی دوانی، سیدحمید روحانی و جواد منصوری پرداخته شده و در روزشمار از این کتاب هم فهرستی از شهدای 15 خرداد 1342 به مخاطبان ارايه مي‌شود.

وي در پايان گفت: «نامه نیمه خرداد» در 144 صفحه تدوین شده و عنوان آن بر اساس یکی از اشعار امام خميني(ره) است که سروده‌اند: «سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید، انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.» این اثر به زودی از سوی خانه کتاب منتشر و در بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها