سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
افزایش سرانه مطالعه با تبلیغات رسانه‌ای میسر است

سیدعلی طاهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است: افزایش سرانه مطالعه در کشور، مستلزم نگاه ویژه به کتاب است و تبلیغات گسترده در رسانه ملی به ویژه صداوسیما تاثیر به‌سزایی در این حوزه خواهد داشت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب فضایی مناسب برای ایجاد انگیزه مطالعه میان تمام گروه‌های سنی و سلیقه‌های متفاوت است و از آن‌جا که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، فرصتی برای آشنایی بیشتر با دنیای امروز کتاب را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال‌های گذشته اقدامات شایسته و اساسی برای توسعه مطالعه در کشور انجام داده که به نظر می‌رسد به نقطه مطلوبی در افزایش نرخ مطالعه در کشور رسیده‌ایم.

نماینده مردم گرگان وآق قلا تاکید کرد: افزایش سرانه مطالعه در کشور مستلزم عزم ملی همه نهادها از جمله صداوسیما، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری، حوزه‌های علمیه و شورای فرهنگ عمومی است.

طاهری با بیان این‌که کیفیت نمایشگاه کتاب در هر سال با رفع مشکلات گذشته به وضعیت مطلوب و استانداردهای جهانی نزدیک‌تر می‌شود، گفت: برای گرایش مردم به مطالع، باید شبکه‌ای برای تبلیغ کتاب درنظر گرفته شود و علاوه بر این باید از مناسبت‌های فرهنگی در تقویم رسمی برای افزایش کتابخوانی استفاده کرد. 

وی عنوان کرد: استفاده از ابزارهای هنری و تبلیغاتی از جمله ایجاد مسابقات کتابخوانی در شبکه‌های مختلف تلویزیونی و ترویج فرهنگ مطالعه در سریال‌های تلویزیونی در ترویج فرهنگ مطالعه موثر خواهد بود.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 11 تا 21 اردیبهشت ماه 92 در مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط