دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
نوشتم تا با تبلیغات دروغین علیه امام زمان(عج) مقابله کنم

مولف کتاب «حضرت مهدی(عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت» گفت: موج گرایش به تشیع در سراسر جهان موجب نگرانی مخالفان شیعه اثنی عشری شد تا آن‌جا که آنان شروع به تبلیغات علیه این مذهب کردند و اکنون نیز به ترویج دروغین روش خشونت‌آمیز امام عصر(عج) در هنگام ظهور ایشان مشغولند. بنابراین، بر آن شدم تا کتاب «حضرت مهدی(عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت» را با هدف مقابله با این تبلیغات به رشته تحریر درآورم.-

محمود حکیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: نویسندگان مخالف تشیع با تکیه به برخی  روایات جعلی تلاش کرده‌اند که چهره خشنی از امام زمان(عج) برای مردم ترسیم کنند، در حالی که حضرت مهدی(عج) ادامه دهنده راه و روش حضرت محمد(ص) و امیرالمومنین(ع) و سایر امامان شیعه است. اهل تشیع اعتقاد دارند که اسلام دین مهربانی، مهرورزی و انسان‌دوستی است.

وی ادامه داد: در کتاب «حضرت مهدی(عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت» کوشیده‌ام بیش از 45 روایت صحیح و حَسَن را که در تمام آن‌ها مهربانی و محبت امام دوازدهم شیعیان نمود دارند، بیان کنم. از این رو، نام این اثر را به عنوان «حضرت مهدی(عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت» مزین کردم.

این مولف حوزه دین در پاسخ به این سوال که «مخاطبان این کتاب چه کسانی‌اند و زبان این نوشتار چگونه است؟» گفت: اغلب مخاطبان این اثر نوجوانان و جوانانند و این اثر به زبانی ساده و روان نوشته شده است تا تمام گروه‌های سنی بتوانند از مطالب آن بهره ببرند.

وی بیان کرد: اکنون آثار مخرب اسلام‌ستیزی و همچنین مبارزه برای فراهم کردن زمینه‌های ظهور در جهان و همه ارکان زندگی انسان‌ها بارز است. بنابراین، هدف از نگارش این اثر را در معرفی اسلام راستین و واقعی به کودکان و نوجوانان می‌دانم. کودکان و نوجوانان جامعه به دلیل اقتضائات سنی به داستان علاقه زیادی دارند و بسیاری از آموزه‌های زندگی را به کمک داستان‌ها فرا می‌گیرند. به نظر می‌رسد اگر مهرورزی‌های پیشوایان دینی را در قالب داستان برای کودکان بیان کنیم، به تدریج اسلام راستین و فرهنگ انسان‌دوستی در افکار و ذهن فرزندان‌مان نهادینه می‌شود.

پیشکسوت ادبیات دینی با بیان این‌که برای رسیدن به هدفم در نگارش کتاب «حضرت مهدی(عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت» اثبات مهربانی دین اسلام را ضروری دیدم، اظهار کرد: در فصل دوم این نوشتار آیاتی از قرآن کریم را که به مهربانی، محبت،‌ نوع‌دستی و مهرورزی پرداخته‌اند، آورده‌ام. همچنین عقیده دارم از دیدگاه آموزه‌های اسلام، شکوفا شدن استعدادها تنها در جامعه‌ای امکان‌پذیر است که عدالت اجتماعی با مهرورزی و محبت بر آن جامعه حاکم باشد. مهربانی در حقیقت، کلید رشد استعدادهاست. 

حکیمی گفت: احادیث و روایات صحیح نشان می‌دهند که حضرت مهدی(عج) در قله رحمت و محبت جای دارد. او پاکیزه‌ترین خلق خدا، معدن لطف و صفا و پرچمدار عدالتخواهی است تا بدان حد که حضرت امام رضا(ع) درباره شیوه رفتار او با انسان‌ها می‌فرمایند؛ «و اَشفق علیهم من اَبائهم و اُمهاتهم» به این معنا که (حضرت مهدی) برای آنان از پدران و مادرانشان مهربان‌تر است.

وی یادآور شد: کوشیده‌ام با نگاهی به آیات قرآنی مانند آیه 30 سوره آل عمران، آیه 22 سوره حشر، آیه 107 سوره انبیاء، آیه 56 سوره اعراف و آیه 46 سوره فصلت، پیام مهرورزی تمام پیامبران خدا را به مخاطبان عرضه و بیان کنم که رسالت پیامبر اسلام(ص) و ظهور حضرت ولیعصر(عج) برای گسترش آموزه‌های اسلام، دین رحمت و مهربانی است.

وی که تاکنون بیش 150 عنوان کتاب نگاشته و روانه بازار کتاب کرده است، درباره علاقه‌اش به تالیف گفت: از نوجوانی به امامان شیعه(ع) علاقه بسیاری داشتم و با خواندن کتاب گران‌سنگ «الغدیر» اثر علامه امینی، این علاقه چندین‌ برابر شد. نخستین اثرم درباره زندگانی امامان شیعه(ع) را در سال 1352 منتشر کردم. کتاب «حضرت مهدی(عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت» آخرین اثر من به شمار می‌آید که در دهه نخست اردیبهشت ماه امسال روانه بازار نشر شده است.

این اثر در هفت فصل به موضوعات اعتقاد به وجود منجی در ادیان و مذاهب، اسلام دین مهربانی، تولد حضرت مهدی(عج)، حضرت مهدی(عج) ادامه‌دهنده راه پیامبر اسلام(ص)، عدالت در حکومت حضرت مهدی(عج)، دروغ‌پردازی جعالان و ویژگی‌های منتظران ظهور می‌پردازد.

نخستین چاپ کتاب «حضرت مهدی(عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت» با شمارگان دو هزار نسخه، در 136 صفحه و به بهای 35 هزار ريال به تازگی از سوی انتشارات قلم روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط