دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
آسیب‌ در حوزه کتاب‌های ارزشی و دینی غیرقابل بازیابی است

رییس موسسه بوستان کتاب استان قم با اشاره به ضرورت تولید کتاب‌های متنوع و پرمحتوی گفت: ناشران هم مانند سایر بخش‌های کشور با مشکلات خاص خود درگیرند. بنابراین، نیاز است مسوولان برای حل این مشکلات چاره‌اندیشی کنند، زیرا آسیب‌ در حوزه کتاب‌های ارزشی و دینی غیرقابل بازیابی است.-

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: نشر در حوزه‌های دین و دفاع مقدس به تدبیر جدی مسوولان نیاز دارند، چرا که این مباحث در ایران از ویژگی‌های خاصی برخوردارند.

وی درباره برنامه‌های آینده موسسه بوستان کتاب عنوان کرد: از گذشته برای رسیدن به مراحل آرمانی تولیدات بوستان کتاب، هدف‌هایی را تعیین کرده‌ایم و درصددیم در نمایشگاه‌های بین‌المللی،‌ تخصصی، استانی و منطقه‌ای با دست‌پر ظاهر شویم. البته اگر برخی مشکلات حل نشوند، تحقق این برنامه‌ها مشکل خواهند بود.

رییس موسسه بوستان کتاب استان قم ادامه داد: در نمایشگاه‌های خارج از ایران به شکل بسیار روشنی از معارف شیعی و اسلامی استقبال می‌شود اما متاسفانه با شرایط کنونی ترویج معارف اسلامی در نمایشگاه‌های بین‌المللی میسر نیست. بوستان کتاب سال گذشته در 52 نمایشگاه کتاب شرکت کرد و امیدواریم امسال با حمایت مسوولان حضوری جدی و مطلوب‌تری در نمایشگاه‌ها داشته باشیم.

وی با بیان این‌که تنظیم و نشر آثار و افکار شخصیت‌های بزرگ دینی، بررسی عملکرد و تاثیرگذاری آن‌ها از  اقدامات موسسه بوستان کتاب است، گفت: ترجمه مکتوبات با موضوع معرفی اندیشه‌های بزرگان و مفاخر دینی به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسه در مجامع علمی و فرهنگی مختلف در کشورهای گوناگون، از بخش‌های زیربنایی حوزه مکتوبات دینی به شمار می‌آید و پوشش و توسعه این زیرساخت‌ها ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی همچنین با اشاره به برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد:  با توجه به این‌که نمایشگاه‌های بین‌المللی بزرگترین رویداد فرهنگی یک منطقه محسوب می‌شود، توقع داریم به مکان برپایی این رویداد بزرگ با نگاهی متفاوت نگریسته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط