چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
«مثل پدر مهربان» در نشريه «آفتاب-مهتاب»

محمدرضا پورمحمد، نويسنده كودك و نوجوان از انتشار داستان «مثل پدر مهربان» در ضميمه «آفتاب-مهتاب» اين پنجشنبه روزنامه اطلاعات خبر داد و گفت: اين داستان که همراه با دو داستان ديگر در قالب يك كتاب منتشر می‌شود،‌ درباره پسر نوجوانی است که پدرش دچار نوعی بیماری روانی است و مدام کلاه‌های عجیبت به سرش مي‌گذارد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) پورمحمد گفت: داستان «مثل پدر مهربان» كه در ضميمه اين پنجشنبه روزنامه اطلاعات منتشر مي‌شود درباره پسر نوجواني است به نام مهدي كه بيماري پدرش، مشكلاتي را برايش به وجود مي‌آورد.

وي افزود: پدر مهدي دچار مشكلات رواني است، به گونه‌اي كه مدام كلاه‌هاي عجيب به سر مي‌گذارد و صداي گاو در مي‌آورد.

نويسنده كتاب «تلافى» ادامه داد: همكلاسي‌هاي مهدي به همين دليل مدام او را سرزنش مي‌كنند و پدرش را هرجا ببينند مورد آزار و اذيت قرار مي‌دهند. اين رفتارها مهدي را رنج مي‌دهد و او را نسبت به همه بدبين كرده است.

اين نويسنده كودك و نوجوان با بيان اين‌كه آزار ديگران هرگز پايان خوبي نداشته است، اظهار كرد: آموزگاري كه در محله مهدي، قهرمان داستان ما، زندگي مي‌كند، روزي شاهد دعواي او با دو تن از ديگر بچه‌هاي محل است. او با مهدي گفت‌وگو مي‌كند و متوجه مي‌شود كه آن‌ها پدرش را مورد آزار قرار داده‌اند. او بچه‌هاي خاطي را پيدا كرده و به سزاي اعمالشان مي‌رساند. مهدي نيز كه شاهد اين جريان است، پيش‌قدم شده و آن‌ها را مي‌بخشد.

پورمحمد متولد 21 اردیبهشت 1324 در مشهد است. او با نشرياتى چون جوانان، اطلاعات هفتگى، شاهد، رشد نوجوان، شاهد كودك و نوجوان، نگهبان كودك و نوجوان، آفتاب مهتاب، كيهان بچه‌ها همکاری داشته است. از آثار او می‌توان به «پسر چرم فروش»، «وقتى بابام رفته‌ بود»، «پلو ماهی»، «ترک تحصیل» و «پنجره‌های آفتابی» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط