شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
تشریح محورهای فعالیت بخش پژوهش نمایشگاه بین‌المللی قرآن

مدیر بخش پژوهش نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه موضوع‌محور پژوهش‌ها، ارایه مشاوره برای نگارش پایان‌نامه و برگزاری کارگاه‌های توسعه فرهنگ پژوهش‌های قرآنی را از محورهای کاری این بخش عنوان کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین صالح قنادی گفت: ارایه و معرفی پژوهش‌های قرآنی که هم جنبه مرجعیت آن‌ها و هم جنبه نو و بدیع بودن‌شان مدنظر است، عرضه موضوع محور پژوهش‌ها و معرفی نرم‌افزارها و سایت‌های پژوهشی در کنار عرضه آثار مکتوب، از مهم‌ترین محورهای کاری این بخش به شمار می‌رود. 

وی اظهار کرد: همچنین ارایه مشاوره‌های پژوهشی برای نگارش مقالات و پایان‌نامه‌ها با محور علوم انسانی و تجربی و سبک زندگی اسلامی، فعال‌تر کردن ارایه مشاوره‌های پژوهشی به دانشجویان و طلاب خواهر با محور قرآن، علوم و سبک زندگی و فعال کردن بخش نونهالان قرآنی ویژه نخبگان قرآنی این گروه سنی به منظور ارایه مشاوره به آن‌ها و خانواده‌هایشان، از  محورهای کاری بخش پژوهش برای پاسخگویی به نیاز و درخواست بازدیدکنندگانند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین قنادی درباره دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه بخش پژوهش نمایشگاه قرآن توضیح داد: برگزاری کارگاه‌های توسعه فرهنگ پژوهش‌های قرآنی به منظور انتقال تجارب محققان و موسسات پژوهشی در کنار زمینه‌سازی برای پرسش و پاسخ نیز در دستور کار بخش قرار دارد و برای این مهم حداقل 20 کارگاه در طول برپایی نمایشگاه قرآن پیش‌بینی شده است. 

مدیر بخش پژوهش بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های تخصصی در این بخش عنوان کرد: برگزاری سه یا چهار نشست تخصصی درباره پژوهش‌های قرآنی با حضور چهره‌های نام‌آشنای حوزه و دانشگاه و محور مرجعیت قرآن در پژوهش‌های علوم انسانی و سبک زندگی اسلامی هم از برنامه‌های این بخش در نمایشگاه امسال محسوب می‌شود. 

وی با بیان این‌که آثار و پژوهش‌ها در این بخش بر اساس موضوعات مشخص‌شده ارایه می‌شوند، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده رشته‌های علمی به 10 گروه شامل تفسیر و علوم قرآنی، اقتصاد، تاریخ، کلام، اعتقادات، مدیریت، روانشناسی، تربیت، مهدویت و مطالعات زنان تقسیم شده‌اند و آثار هم‌سو با آن‌ها در این بخش عرضه می‌شوند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین قنادی ادامه داد: البته هنوز تعداد آثاری که در بخش عرضه می‌شوند، مشخص نیست و بررسی‌ها در این‌باره همچنان ادامه دارد. علاوه بر این، با پژوهشگاه‌های حوزوی و دانشگاهی در ارتباطیم تا آثار جدید و متناسب با فضای بخش و نمایشگاه در معرض دید قرار داده شوند. 

وی از استقرار کارشناسان در این بخش برای ارایه مشاوره‌های قرآنی به مراجعان خبر داد و گفت: در بخش مشاوره‌های پژوهشی حدود 10 نفر کارشناس متخصص برای هدایت پژوهشی و راهنمایی پژوهشگران مستقر خواهند بود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین قنادی در پایان یادآور شد: بخش پژوهش نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در فضایی به مساحت 280 مترمربع برپا می‌شود و تلاش شده است تا با استفاده از نمادهای اسلامی در طرح و رنگ‌آمیزی، فضایی صمیمی و دلنشین ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط