شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
عرضه نخستین ترجمه تصویری قرآن کریم

مدیر بخش امثال قرآنی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از عرضه نخستین ترجمه تصویری قرآن کریم در نمایشگاه خبر داد و گفت: این اثر بر اساس آیات قرآن و مرتبط با محتوای آیات به صورت تابلوهای نقاشی رنگ روغن تولید شده است.-

سید‌مهدی بدری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این که این اثر شامل 45 تابلوی نقاشی رنگ روغن به همراه 45 تابلو کوچک ضمیمه این آن‌ها حاوی مشخصات و نشانی آیه، ترجمه آیه و توضیحاتی مرتبط با تابلو است، افزود: این مکتوب بر اساس 45 مثال قرآنی است که از میان آن‌ها می‌توان به موضوعاتی مانند انفاق، ریا، غیبت و فریبندگی دنیا اشاره کرد. در نمایشگاه سال گذشته هم اثری مشابه و با همین امکانات و ویژگی‌ها ولی با مضمونی متفاوت ارایه شده بود که به موضوع معاد و قیامت اختصاص داشت.

وی ادامه داد: همچنین در این بخش بیش از 40 نرم‌افزار در زمینه قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و کتابخانه‌های معصومین (ع) ارایه خواهند شد که بسیاری از آن‌ها در مقاطع و مسابقه‌های مختلف با کسب رتبه‌های اول و دوم به عنوان نرم‌افزار برتر کشور معرفی شده‌اند. نرم‌افزار مجموعه کتابخانه معصومین (ع) شامل متن چهار هزار کتاب درباره معصومین (ع) است.

مدیر بخش امثال قرآنی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان این‌که در این دوره از نمایشگاه 15 عنوان کتاب در موضوعات دینی و قرآنی در این بخش ارایه می‌شوند، گفت: مجموعه میراث حوزه علمیه اصفهان که «شرح صحیفه سجادیه» و «فرهنگ‌ نامه موضوعی صحیفه سجادیه» دو عنوان از این مجموعه‌اند و همچنین کتاب نفیس «رستاخیز» برگرفته از محتوای نرم‌افزار معاد و قیامت هم از دیگر آثار مکتوب و ارزشمند بخش امثال قرآن است. کتاب رستاخیر اثری نفیس محسوب می‌شود که با ترکیبی از طلا و نقره کار شده است. 

به گفته وی،  بخش «امثال قرآنی» بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان اداره می‌شود. این مرکز از سال 70 در زمینه تولید نرم‌افزار و انتشار کتاب در حوزه دین و علوم قرآنی فعالیت می‌کند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 14 تیر‌ماه به مدت یک ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط