یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

معاون اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: افتتاحیه بیست و یکیمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ساعت 18 تا 20 جمعه (14 تیر‌ماه) با حضور دکتر محمود‌ احمدی‌نژاد، رییس جمهوری، آیت‌الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید و اصحاب فرهنگ و قلم در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.-

سعید اردستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیان کرد: روند اجرایی نمایشگاه بیست و یکم حدود شش ماه پیش یعنی از اوایل بهمن‌ماه 91 کلید خورد و جلسات شورای برنامه‌ریزی با حضور اندیشمندان و نخبگان قرآنی کشور به‌طور منظم انجام شدند. خروجی این جلسات، رصد و بررسی موضوعات فرهنگی و دینی جامعه بود که در نهایت، به بخش‌های چهل‌گانه نمایشگاه منجر شد.

وی افزود: از مجموع 40 بخش نمایشگاه، 12 بخش جدید و مختص نمایشگاه بیست و یکم‌اند که از این میان آن‌ها می‌توان از بخش‌های سبک زندگی، قرآن باوران فاطمی، سبک زندگی جهادی، دانش‌های قرآن بنیان، بر آستان قله‌های تهذیب و قهرمانان قرآنی نام برد.

معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن درباره نحوه انتخاب مدیران و مسوولان بخش‌های مختلف نمایشگاه گفت: پس از مشخص شدن تعداد و عنوان بخش‌های نمایشگاه با بررسی‌های دقیق و شناخت کافی از میان موسسه‌هایی که در حوزه و ترویج و تبلیغ قرآن و علوم قرآنی‌اند، مدیران و مسوولان بخش‌ها انتخاب و در جلسات هماهنگی با آن‌ها برنامه‌های ویژه هر بخش به تفکیک مشخص، نهایی و ابلاغ شد.

اردستانی درباره پیشرفت روند اجرایی این نمایشگاه اظهار کرد: از حدود دو ماه پیش مذاکره و مکاتبه با نهادها و سازمان‌هایی نظیر نیروی انتظامی، وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و شهرداری را برای اجرا و برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه قرآن آغاز کردیم و جلسات هماهنگی متعددی در این زمینه برگزار شد. از حدود یک هفته پیش هم در داخل نمایشگاه مستقر و مشغول به کار شده‌ایم.

وی در پایان درباره روند آماده‌سازی غرفه‌ها و بخش‌های نمایشگاه عنوان کرد: چینش بخش‌ها و غرفه‌ها تقریبا تمام شده و فقط مقداری از کارهای تزیین غرفه‌ها و ریزه‌کاری‌های دکورسازی باقی مانده است که آن‌ها هم تا چند روز آینده به اتمام خواهند رسید.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 14 تیر به مدت یک ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. شروع به کار رسمی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از شنبه (15 تیر‌ماه) خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط