یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
غزال تیزپای آسیا از دست ناشران می‌گریزد

خداداد عزیزی، بازیکن اسبق تیم‌ ملی فوتبال ایران، با اشاره به این‌که دنبال فرصت مناسبی برای جمع‌آوری خاطراتش از حماسه ملبورن و سال‌ها حضور در فوتبال کشورمان و بوندس‌لیگای آلمان است، از پاسخ منفی‌ به ناشرانی که تاکنون برای انتشار زندگینامه‌اش با وی وارد مذاکرده شده‌اند، خبر داد.-

عزیزی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: با خداحافظی من از دنیای فوتبال و حضورم در عرصه مربیگری این ورزش، ناشران متعددی برای انتشار خاطراتم با من تماس گرفتند که این تماس‌ها هنوز هم ادامه دارد اما آن‌قدر حرف ناگفته از فوتبال دارم که باید در فرصت مناسبی ‌آن‌ها را جمع‌آوری کنم و بعد درباره انتشارشان تصمیم بگیرم.

وی افزود: البته این به معنی منتفی شدن انتشار خاطراتم در قالب کتاب نیست، زیرا با این کار می‌توانم احساسم را بعد از شنیدن سوت پایان بازی معروف ملبورن از سوی ساندروپل (داور مجارستانی دیدار برگشت ایران و استرالیا) بیان کنم. همین‌طور خاطراتی که از جام جهانی 1998 دارم یا هنگامی که با گل من تیم کلن موفق شد پس از 16 سال بایرن مونیخ را رقابت‌های بوندس‌لیگا شکست دهد، موضوعاتی‌اند که باید آن‌ها را مکتوب کنم.

حماسه‌ساز ملبورن در پاسخ به این‌ پرسش که «وزیر وزرش باید درای چه ویژگی‌هایی باشد؟» گفت: وزارت ورزش و جوانان نیازمند افرادی است که با نگاه علمی و درک صحیح شرایط کشورمان، نقش موثری در اعتلای ورزش ایران داشته باشند. من معتقدم وزیر ورزش اگر خودش هم صاحب مقالات پژوهشی و کتابی نباشد، بهتر است از مشاورانی استفاده کند که در حوزه‌های ورزشی قلم زده باشند.

خداداد عزیزی متولد 1350 بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران و تیم‌های باشگاهی ابومسلم مشهد، فتح، بهمن، پاس، عقاب و راه آهن است. وی همچنین به عنوان لژیونر در تیم‌های کلن آلمان، سن خوزه آمریکا و ادمیرا واکر اتریش به بازی پرداخته است. عزیزی که با شماره 11 برای کشورمان بازی می‌کرد،‌ 47 بار با پیراهن تیم ملی ایران به زمین رفت. وی در دیدار برگشت تیم ملی ایران مقابل استرالیا در آخرین بازی از مرحله مقدماتی جام جهان 1998 فرانسه، گل دوم ایران را وارد دروازه استرالیا کرد تا ایران با توجه به تساوی دو بر دو در دیدار برگشت و همچنین تساوی یک بر یک در دیدار رفت در تهران، به لطف گل زده بیشتر به عنوان آخرین تیم، راهی مرحله نهایی جام جهانی فرانسه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط