دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
بررسی تاثیر دینداری در ارتقای روابط اجتماعی از دیدگاه قرآن

رضا آقاپور در کتابی تاثیر دینداری در ارتقای روابط اجتماعی از دیدگاه قرآن کریم را بررسی کرده است. کتاب «تاثیر دینداری در ارتقاء روابط اجتماعی از دیدگاه قرآن» از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی روانه بازار نشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب حاضر در پنج فصل به بررسی مبانی کلیات کتاب، دین و جامعه، اخلاق و روابط اجتماعی از منظر قرآن کریم، رابطه قرآن و اخلاق، مولفه‌های روابط اجتماعی از دیدگاه قرآن می‌پردازد.

مخاطبان کتاب همچنین با مضامینی نظیر دین، مراتب دینداری، کارکردهای دین، راهکارهای ایجاد یا تقویت انسجام اجتماعی، آیین‌های عبادی جمعی، اخلاق قرآنی، راه‌های تهذیب اخلاق در قرآن، فرهنگ قرآنی، جوان و ارتباط با قرآن، اطاعت الهی، ولایت متقابل، آثار اجتماعی و انواع آن و عوامل بهبوددهنده روابط اجتماعی آشنا می‌شوند.

در بخشی از این اثر آمده است: «دین با ایجاد تعهد و حس مسوولیت در انسان نسبت به هم‌نوعان و افراد اجتماع و افشاندن بذر صلح و صفا، اعتماد و علاقه نسبت به یکدیگر موجب می‌شود که در اجتماع زمینه همبستگی اجتماعی و روابط سالم برقرار شود و لذا برای تحکیم روابط اجتماعی انسان نیاز به تعامل با دیگران است. امام صادق(ع) می‌فرمایند: تردیدی نیست که شما به دیگر انسان‌ها نیازمند هستید و به راستی هر فرد تا زنده است نمی‌تواند از مردم بی‌نیاز باشد و ناگزیر مردم باید با یکدیگر سازش داشته باشند.»

کتاب «تاثیر دینداری در ارتقاء روابط اجتماعی از دیدگاه قرآن» با شمارگان یک هزار نسخه، در 144 صفحه و به بهای 80 هزار ريال به تازگی از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط