پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
استقبال از بررسی مکتوب زندگی و شخصیت امیرالمومنین علی(ع)

مجموعه پنج جلدی امیرالمومنین(ع) زندگی و شخصیت امام علی(ع) را از ابعاد مختلف بررسی می‌کند. جلد پنجم این مجموعه به تازگی منتشر شده است. همچنین این کتاب، پرفروش‌ترین اثر ناشر آن(سعید نوین) به شمار می‌آید.-

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد‌رضا ‌رمزی‌اوحدی، نویسنده مجموعه پنج جلدی امیرالمومنین(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جلد نخست این مجموعه گفت: کتاب «1001 داستان از زندگانی امیرالمومنین علی(ع)» 1001 نکته از داستان زندگی امیرالمومنین(ع) را روایت می‌کند. این کتاب با بیان داستان‌هایی از زندگی امام(ع) ابعاد روانشناسی، تربیتی و اخلاقی را از زندگی امیرالمومنین علی(ع) نقل می‌کند. این کتاب در سال 79 به مناسبت سال امام علی(ع) منتشر شد و در سال 85 در لبنان و عراق به زبان عربی چاپ شده است.

وی افزود: جلد دوم با عنوان «1001 پرسش‌ و پاسخ از امیرالمومنین علی(ع)» 1001 پرسش و پاسخ از امام علی(ع)را مطرح می‌کند. این 1001 پرسش و پاسخ به سوالاتی که مراجعه‌کنندگان و اصحاب حضرت(ع) درباره نجوم، پزشکی، ریاضی، فیزیک، تاریخ، شیمی، قرآن، روانشناسی، حکمت واخلاق از حضرت پرسیده‌اند، اختصاص دارد.

‌رمزی‌اوحدی ولایت را از ابعاد مهم در بررسی شخصیت امیرالمومنین علی‌(ع) دانست و افزود: جلد سوم با عنوان «1001 نور از فضایل امیرالمومنین علی(ع)» نیز 100 نکته از ولایت امام علی(ع)را مطرح می‌کند. بخش اصلی این کتاب مربوط به ولایت امام علی(ع) است. در این کتاب به ولایت در کتب انبیای گذشته، ولایت در قرآن، ولایت در روایات اهل سنت و آثار ولایت در قرآن پرداخته شده است. 

وی ادامه داد: با توجه به ویژگی‌ها و برتری‌های بارز امیرالمومنین‌(ع) جلد چهارم این کتاب به فضایل امیرالمونین(ع) پرداخته است. در این کتاب ویژگی‌ها و برتری‌های امام علی(ع) مطرح شده است. بنا به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) حضرت علی (ع) از برتری‌های فراوانی برخوردار بوده‌اند، از جمله متولد شدن در کعبه و شباهت داشتن ظاهری با حضرت یوسف(ع) از فضایل و برتری‌هایی به شمار می‌آیند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

نویسنده کتاب با اشاره به این‌که در برخی کتاب‌های اهل سنت مواردی از فضیلت‌های امیرالمومنین علی(ع) ذکر شده که در روایات شیعه به آن اشاره‌ای نشده است، عنوان کرد: جلد پنجم به بررسی فضیلت‌های امام علی(ع) در روایات و کتاب‌های اهل سنت پرداخته است. در فصل نخست این کتاب 110 مورد از برتری‌های حضرت از زبان روایات و کتاب‌های اهل سنت، در فصل دوم 400 حدیث از اهل سنت و در فصل‌های سوم و چهارم اقرار علمای اهل سنت به برتری‌های حضرت علی(ع) گرد‌آوری شده است. 

به گفته ناشر، این کتاب در دو ماه گذشته پرفروش‌ترین کتاب انتشارات سعید نوین بوده‌است. 

این مجموعه پنج جلدی با عنوان‌های «1001 داستان از زندگانی امیرالمومنین علی(ع)»، «1001 پرسش ‌و پاسخ از امیرالمومنین علی(ع)» «1001 نور از فضایل امیرالمومنین علی(ع)»، «1001 نکته از ولایت امیرالمومنین علی(ع)» و «1001 فضیلت از امیرالمومنین علی(ع) در کتب اهل سنت» به بررسی زندگی، ولایت و ابعاد شخصیتی اولین پیشوای مسلمانان می‌پردازد.

این مجموعه پنج جلدی هر جلد با شمارگان سه هزار نسخه، در 600 صفحه و به بهای 200 هزار ریال در جلد‌های اول، دوم، چهارم، پنجم و جلد سوم به بهای 190 هزار ریال از سوی انتشارات سعید نوین منتشر شده است. 

خبرنگار: زینب جباری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها