سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
جولیان بارنز برنده بوکر درباره برنده نوبل سخن گفت

جولیان بارنز نویسنده بریتانیایی درباره اهدای جایزه ادبی نوبل به آلیس مونرو بانوی نویسنده کانادایی اظهار نظر کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نیویورکر، این نویسنده بریتانیایی که جایزه ادبی بوکر را در کارنامه‌اش دارد درباره اهدای جایزه ادبی نوبل به آلیس مونرو گفت:

آلیس مونرو می‌تواند با چنان نیرویی شخصیت‌ها را در زمان حرکت بدهد که از عهده هیچ نویسنده دیگری برنمی‌آید. در آثار او فقط به این دلیل که زمان گذشته است، شما متوجه عبور زمان نمی‌شوید- در این آثار، خواننده شبیه شخصیت می شود، و درک می‌کند که زمانی بر او گذشته و این که زندگی‌ها تغییر کرده، بدون این که دقیقا متوجه شود  چگونه، کی، و چرا. این‌ها توانایی‌های نادری هستند که بیان می‌کنند چرا داستان‌های کوتاه او چنین وزین‌تر و غنی‌تر از رمان‌هایی هستند که خیلی‌ها می‌نویسند.

وی افزود: من گاهی سعی کرده‌ام  کاری را که او انجام می‌دهد انجام دهم، اما هرگز موفق نشده‌ام، و از این شکست البته خوشحالم، زیرا هیچ کس دیگری نمی‌تواند این کار را چنین درست انجام بدهد- و یا حتی نمی‌تواند به خودش اجازه چنین کاری را بدهد- و مثل آلیس مرنرو بزرگ بنویسد.

جولیان بارنز نویسنده بریتانیایی برای رمان کوتاه «حسی از یک پایان» برنده جایزه بوکر سال 2011 شد. او پیش از این افتخار، سه بار نامزد دریافت جایزه بوکر شده‌بود.

بارنز، متولد 1946  در سال 2011 موفق به دریافت جایزه دیوید کوهن شد. او جایزه فمینای فرانسه را نیز در کارنامه دارد. وی 12 جایزه ادبی دریافت کرده، نویسنده 11 رمان است و 9 کتاب غیرداستانی نیز نوشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها