سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
چاپ گزیده شهادت‌نامه امام حسین(ع) به قلم محمدی ری‌شهری

کتاب «گزیده شهادت‌نامه امام حسین(ع) بر پایه منابع معتبر» را‌ آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری با همکاری سیدمحمود طباطبایی‌نژاد و سیدروح‌الله سیدطبایی با هدف دسترسی آسان مخاطبان به مهم‌ترین معارف عاشورایی در زندگی سالار شهیدان(ع) نوشته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر برگرفته از مجموعه 15 جلدی دانشنامه امام حسین(ع) است و در هفت بخش به مهم‌ترین مباحث مربوط به حماسه عاشورا، پیشگویی درباره شهادت امام حسین(ع)، از خروج امام حسین(ع) از مدینه تا ورود ایشان به کربلا، از رسیدن امام حسین(ع) به کربلا تا شهادت ایشان، پس از شهادت، بازتاب شهادت امام حسین(ع) و فرجام کسانی که در کشتن امام(ع) و یارانش نقش داشتند و عزاداری و گریه برای امام حسین(ع) تدوین شده است.

مخاطبان کتاب «گزیده شهادت‌نامه امام حسین(ع) بر پایه منابع معتبر» با مضامینی مانند کتاب‌شناسی تاریخ عاشورا، خبر دادن خدای سبحان از شهادت امام حسین(ع)، خودداری امام حسین(ع) از بیعت با یزید، تاملی در گزارش طرح ترور ابن‌زیاد، امام(ع) در محاصره دشمن، نگاهی به میدان نبرد، شهادت فرزندان عقیل، نشانه‌های آشکار شده، به خاکسپاری شهیدان، بازتاب حادثه کربلا در عراق و حجاز،‌ سوگواری، اهمیت و آداب روز عاشورا، دو زیارت منسوب به ناحیه مقدسه و سخنی درباره میزان اعتبار دو زیارت منسوب به ناحیه مقدسه آشنا می‌شوند.

در بخشی از این اثر نوشته شده است: «وقتی مختار به کوفه رفت، شیعیان بر گرد او جمع شدند و او به آنان گفت: محمد بن علی بن ابی طالب، مرا برای فرماندهی شما فرستاده است و به کشتن حلال شمارندگان خون حسین(ع) و خونخواهی اهل بیتِ ستم دیده، دستور داده است. به خدا سوگند، من کُشنده پسر مرجانه‌ام. تعدادی از شیعیان او را تایید کردند و تعدادی دیگر گفتند: می‌رویم و از محمد بن علی می‌پرسیم. پس به سراغ محمد بن حنفیه رفتند و از او پرسیدند. او گفت: برای ما چه خوشایند است که کسی خونخواه ما باشد و حق ما را بستاند و دشمن ما را بکشد. پس به سوی مختار بازگشتند و با او بیعت کردند و پیمان بستند و به صورت یک گروه درآمدند.»

نخستین چاپ «کتاب گزیده شهادت‌نامه امام حسین(ع) بر پایه منابع معتبر» با شمارگان یک هزار نسخه، در یک هزار و 83 صفحه و به بهای 220 هزار ريال از سوی واحد نشر مرکز علمی فرهنگی دارالحدیث راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط