سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
بهره‌گیری از ظرفیت‌های قرآن بر اساس توانایی‌های فردی

نویسنده کتاب «حافظان وحی» گفت: با توجه به این‌که هیچ یک از ما معصوم نیستیم باید تلاش کنیم بر اساس توانایی‌ها و پتانسیل‌هایی که داریم، از ظرفیت‌های قرآن بهره ببریم./

دکتر محمدصادق درگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) انگیزه اصلی از نگارش این کتاب را موفقیت دخترانش، زینب و زهرا درگاهی در زمینه حفظ قرآن کریم دانست و اظهار کرد: نخستین دخترم (زینب) در 9 سالگی دکترای افتخاری خود را در زمینه قرآن کسب کرد و پس از بازگشت از سفر سوریه برای من انگیزه‌ای شد تا با نگارش این کتاب فرزندان، پدران و مادران بدانند هنوز هم اعجاز می‌تواند اتفاق بیفتد. 

وی درباره محتوای کتاب گفت: کتاب با رهنمود‌هایی درباره خواستگاری، ازدواج، بارداری و تربیت فرزند همراه است و  معتقدم تمام این‌ها مانند حلقه‌های زنجیر به هم وصل‌اند. البته این مطالب را در کتاب دکتر 9 ساله آورده بودم، ولی وقتی دختر دومم زهرا هم حافظ کل قرآن شد، کتاب را بازنگری کردم و مطالب بیشتری را در آن گنجاندم تا انگیزه‌ای شود، هم برای فرزندان خودم و هم برای دیگر مخاطبان. 

درگاهی با بیان این‌که «راه‌های حفظ قرآن و شیوه‌های موثر در این راه را در کتاب آورده‌ام» ادامه داد: این شیوه‌ها را نوشتم تا ایجاد انگیزه کنم برای کسانی که می‌خواهند در این راه گام بردارند. 

این مدرس دانشگاه، همه مردم را مخاطبان اثرش دانست و افزود: مخاطبان کتاب می‌توانند هم فرزندان خانواده یعنی خردسالان و نوجوانان باشند و هم بزرگسالان. به نظر من هرکس با توجه به خمیرمایه‌ای که دارد و با توجه به تلنگری که کتاب به او می‌زند، از کتاب تاثیر می‌گیرد. 

نویسنده کتاب «حافظان وحی» ادامه داد: محور اصلی این کتاب، زندگینامه دو کودک سه ساله و شش ساله است که حافظ کل قرآن شدند.
 
درگاهی به انتقادات اثرش اشاره کرد و گفت: البته می‌توانستم مباحث این کتاب را به‌صورت مبسوط هم بنویسم ولی چون مخاطبان امروزی حوصله خواندن مطالب طولانی را ندارند، من هم به مختصرنویسی رو آوردم. 

وی در پایان توضیح داد: هدف من ایجاد انگیزه برای مخاطبان است و از آن‌جا که نمی‌خواستم این شبهه به وجود بیاید که قصد من تبلیغ فعالیت‌های فرزندانم است، از چاپ و ویرایش مجدد آن صرف‌نظر کردم.

کتاب «حافظان وحی» نوشته دکتر محمد صادق درگاهی با شمارگان سه هزار نسخه، در 87 صفحه و به قیمت 20 هزار ریال توسط انتشارات تنزیل چاپ شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط