چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
اهدای همزمان یک جایزه ادبی به سه نویسنده

پتروس مارکاریس، آرتورو ربرته و پدرو فئیخو برنده نوزدهمین جایزه بین‌المللی سن کلامنته شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از افه، پتروس مارکاریس نویسنده یونانی، آرتورو پرز ربرته نویسنده اسپانیایی و پدرو فئیخو نویسنده گالیسیایی دیروز به طور مشترک جایزه بین‌المللی سان کلامنته را دریافت کردند. این جایزه هر سال در گالیسیای اسپانیا برگزار می‌شود.

هیات داوران این جایزه متشکل از دانشجویان موسسه روسالیو ده کاستروی سانتیاگو، مرکز استان گالیسیای اسپانیا بود و این جایزه به کتاب‌های «تسویه حساب نهایی» از مارکاریس، «تانگوی گارد کهن» از ربرته و «بچه های دریا» از فئیخو اهدا شد.

پرز ربرته هنگام دریافت این جایزه در مورد اعضای کم سن و سال هیات داوران گفت: جوان بودن هیات داوران این جایزه برای من اهمیت زیادی دارد و نشان دهنده این است که خوانندگان نیز دارای صداقت و سادگی قابل تحسینی بوده‌اند.

همچنین مارکاریس با تایید حرف های ربرته در این باره گفت: اینکه شخصی میانسال یا مسن کتاب بخواند واقعیتی است که به کرات دیده می‌شود، ولی دیدن جوانی کتاب به دست یعنی امید... و این تفاوتی است که این جایزه با جایزه‌های دیگر دارد.

در ادامه مراسم نیز فئیخو با اشاره به اهمیت بالای این جایزه گفت: هدف من از نگارش کتاب «کودکان دریا» می‌توانست چیز دیگری باشد؛ ولی زمانی که فهمیدم قشر جوان از آن استقبال کرده‌اند بسیار شگفتزده شدم. قشری که تا قبل از این احساس می‌کردم به ادبیات گالیسی بی توجه هستند.

فئیخو در ادامه با اشاره به آمار 60 درصدی جوانان در کشورش گفت:زمانی که می بینم جوانی رمان من را می‌خواند احساس رضایت می کنم.چون یقین دارم که هدف او یافتن پاسخ برای سوال‌هایی‌ست که ذهن او را مشغول می‌کند.

آرتورو پرز ربرته نویسنده و روزنامه‌نگار اسپانیایی در سال 1951 در کارتاخنای اسپانیا متولد شد.وی هم اکنون عضو آکادمی سلطنتی زبان اسپانیایی است و از جمله مهم ترین آثارش می‌توان به «سایه عقاب» در سال 1993، «یک شغل افتخاری» در سال 1995، «ملکه جنوب» در سال 2002، «تصویرگر نبردها» در سال 2006 و «چشم‌های آبی» در سال 2009 اشاره کرد.

پتروس مارکاریس نیز از جمله مهم ترین نویسندگان، نمایشنامه نویسان و مترجمان عصر حاضر یونان به حساب می‌آید. وی سال 1937 در استانبول ترکیه متولد شد و شهرت اصلی‌اش به خاطر نوشتن رمان‌های پلیسی است.«روزهای 36» در سال 1972، «آلخاندرو مانگو» در سال 1980،«آناتومی یک جرم» در سال 1993 و«در انتظار ابرها» در سال 2004 از جمله آثار این نویسنده هستند.

سومین برنده این جایزه، پدرو فئیخو متولد 1975 در اسپانیا، نیز از معتبرترین نویسندگان زبان گالیسی محسوب می شود و از میان آثار او می توان به «حافظه باران» اشاره کرد که سال 2013 منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها