دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
کودکان از «نقطه‌بازی» لذت می‌برند

انتشارات آوند رشد کتاب «نقطه‌بازی» اثر زهرا جهانبخش و جواد محمدزاده را با تصویرگری مهدی بشاورد برای کودکان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «نقطه‌بازی» از مجموعه کتاب‌های «من می‌توانم خلاق و هنرمند باشم» شامل فعالیت‌های خلاقانه برای کودکان گروه سنی «الف» و «ب» است که به طور همزمان در ایران و مالزی منتشر شده است.

«سارا» و «حامد» خواهر و برادر خلاق و بازیگوشی هستند که با ماجراهای جالب و تمرین‌هایشان توانمندی‌های نیم‌کره راست مغز کودک را با هدف آشنایی با خیال‌پردازی، تجسم و تکنیک‌های تکرار و ترکیب و آشنایی با نقطه و کاربرد آن در شکل‌سازی پرورش می‌دهند.

در مقدمه این کتاب نوشته شده است: «نقطه آغاز تمام هنرهای تجسمی است. وقتی کودک، نقطه را فهمید و روی آن ایستاد، تمرین‌های کتاب، یادش می‌دهد که از روی نقطه‌های متوالی بپرد و خط را بسازد. بعد هم با خط‌ها شکل‌سازی کند. او موقع آشنایی با نقطه به یک تفکر فلسفی می‌رسد و با این نگاه فلسفی یاد می‌گیرد که چه‌طوری با «تکرار» و «ترکیب» ذرات اجسام و اشکال یکسان به شکل‌های تازه برسد.»

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «نقطه‌ها همه‌جا هستند؛ در آسمان، در زمین و اینجا در آشپزخانه. نقطه‌ها گاهی کم هستند: یک دانه برنج... گاه زیاد می‌شوند: یک بشقاب برنج... گاهی حرکت می‌کنند: وقتی مامان توی سینی برنج‌ها را پاک می‌کند... گاهی با حرکت نقطه‌ها شکل درست می‌شود... با اجازه مامان توی یک سینی پر از برنج با انگشت نقاشی بکش...»

کتاب «نقطه‌بازی» در قالب 32 صفحه و شمارگان سه‌هزار نسخه در قطع رحلی توسط انتشارات آوند رشد منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت 42 هزار ریال خریداری کنند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها