دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۰
گفت‌وگوي خيالي اسماعيلي با قيصر منتشر مي‌شود

رضا اسماعيلي شاعر و منتقد ادبي دو اثر جديد روانه بازار نشر مي‌كند.«از كلاغ تا كبوتر» مجموعه نقد و بررسي آثار شاعران معاصر و كتاب ديگر با نام «صداي مخملي شعر» به زودي منتشر خواهند شد.در كتاب دوم، گفت‌وگوي خيالي با شاعراني چون قيصر امين‌پور به چاپ مي‌رسد.\

اسماعيلي درباره آثار جديد خود به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: «از كلاغ تا كبوتر» مجموعه مقالاتي است در نقد و بررسي شعر شماري از شاعران معاصر كشور؛ از جمله شعر سيدحسن حسيني، علي معلم دامغاني، طاهره صفارزاده، مشفق كاشاني و سيدعلي ميرافضلي.

وي افزود: اين مجموعه مقالات از سوي موسسه رسانه ارديبهشت هم‌اكنون زير چاپ است و تا پايان سال به چاپ خواهد رسيد.

اسماعيلي درباره اثر ديگر خود گفت: «صداي مخملي شعر» عنوان اثر ديگري است دربرگيرنده تعدادي گفت‌وگوي تخيلي با شاعران ديروز و امروز ايران.

اين شاعر يادآور شد: از جمله شاعراني كه در اين مجموعه با آنها به گفت‌وگويي تخيلي پرداخته‌ام، مي‌توان به عطار، مولانا، حافظ، سعدي، فردوسي، بيدل، سلمان هراتي، نصرالله مرداني، قيصر امين‌پور و مهرداد اوستا اشاره كرد.

اين كتاب از سوي انتشارات روزنامه جام‌جم طي چند ماه آينده منتشر مي‌شود. 

اسماعيلي در سال 1339 در محله هفت چنار تهران به دنيا آمد و در همين شهر نيز رشد و پرورش يافت. در مقطع راهنمايي به‌صورت غيرحرفه‌اي شعر نيمايي مي‌نوشت، اما پس از انقلاب اسلامي به شكلي حرفه‌اي و با انتشار اشعار و نقدهاي متنوع به همكاري با نشريات و روزنامه‌ها پرداخت.

نخستين اثر او يك مثنوي بلند در رابطه با حادثه 19 دي شهر قم بود كه در نشريه «عروة‌الوثقي» چاپ شد. اسماعيلي داراي مدرك ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه علامه طباطبايي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط