بازی رومیزی کارتی «طوطی و بقال» که بر اساس داستانی از مثنوی معنوی مولانا طراحی شده است، به زودی در کانون پرورش فکری به تولید انبوه میرسد.
طراح بازی «طوطی و بقال» در مورد این محصول توضیح داد: این بازی با هدف تمرین مشاهده و پرداختن به استدلال قیاسی در قالب جمعی طراحی و ارایه شده است.
عماد ارغند افزود: مثنوی معنوی مولانا، در بردارنده حکایتهای زیادی است که ضمن ارایه مفاهیم عمیق اخلاقی و عرفانی، بسیار خلاقانه و شیرین و همراه با شخصیتپردازیها و فضاسازییهایی دقیق و الهامبخش سروده شده است.
وی یادآور شد: حکایت «طوطی و بقال» نیز با محوریت مفاهیم قیاسی و داشتن شخصیتهای متنوع و یکپارچه در فضای داستانی، اجزای مناسبی را برای الهام گرفتن و طراحی یک سرگرمی، بازی و اسباببازی فراهم کرده است.
ارغند با اشاره به راهکارهای موثر برای پذیرش بیشتر سرگرمیهای ایرانی از سوی مخاطبان خاطرنشان کرد: ایجاد پذیرش و جلب توجه مخاطب، در عرضه هر محصول یا خدماتی، ضمن رعایت کیفیت و ارایه و ابراز صحیح و درخور، توجه به تجربهی مخاطب در موضوع مورد نظر از یک سو، و پرداختن به ریشهها و اصالت در شکلگیری یک محصول از سویی دیگر بسیار حائز اهمیت است.
وی اضافه کرد: اگر برای تامین نیاز به سرگرمی و بازی برپایه خاستگاههای بومی و فرهنگی عمل شود، تاثیری فراگیر و ارتباط عمیقتری را بین مخاطب و محصول (بازی و اسباببازی) شاهد خواهیم بود.
طراح بازی و اسباببازی همچنین اظهار داشت: توجه به کیفیت در پرداخت ایده، طراحی اجزا، ساخت، تولید و عرضه بسیار بااهمیت و نیازمند رعایت فرایندی یکپارچه و همهجانبه در روند طراحی است.
وی نیازسنجی و شکلگیری ایده و طرح، مراحل تولید، عرضه و دریافت بازخورد مخاطب برای اصلاح یا بازطراحی محصول را از مراحل مهم روند تولید دانست.
ارغند در ادامه با اشاره به حفظ ارتباط موثر طراح با مخاطب به عنوان یکی از کلیدیترین راههای درک نیاز، تمایلات و تشخیص رفتارها گفت: توجه به شیوههای طراحی و تامین محتوا و کیفیت تولید در این محصولات میتواند برای طراح ایرانی الگوهای مقدماتی مناسبی باشد.
طراح بازی رومیزی «طولی و بقال» مسیر تولید سرگرمی و اسباببازیها با الهام از ادبیات کهن فارسی را بسیار روشن و دلگرم کننده عنوان کرد و حمایت از کارآفرینان، طراحان و تولید کنندگان به لحاظ مادی و معنوی، را بسیار حائز اهمیت دانست.
نظر شما