مسعود نظریمنش، نایبرئیس مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان در رادیو گفتوگو عنوان کرد: همه حمایتها به مسائل مالی ختم نمیشود، و ظرفیتهایی مانند رسانه و بیلبوردها وجود دارد که میتوان از آن در این راستا استفاده کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در نشر دیجیتال انحصارگرایی صورت گرفته است، گفت: در مورد کاربر آنلاین، اجباری وجود ندارد که حتما از یک سرویس بهخصوص استفاده کند و نرمافزار کاربردی مورد قبول واقع میشود که کاربرپسند باشد؛ بنابراین انحصاری در این زمینه صورت نمیگیرد.
نظریمنش افزود: وقتی کتابخوانهای الکترونیک آمدند، سلیقه کاربر تغییر یافت. این تغییر به آرامی در حال شکلگیری است و ساماندهی آن نیز در زمان خوبی صورت گرفتهاست. بهدلیل اینکه به اجبار کرونا کاربرها بهسمت موبایل خود کشیده شدهاند، و بسیاری از کارهای خود را بهواسطه گوشیهای هوشمند انجام میدهند. بهنظر میرسد که بسیاری از ماهنامهها و نشریهها دیگر بهصورت کاغذی چاپ نشود.
وی همچنین گفت: صنعت IT و فضای مجازی بهشدت در حال رشد، پویایی و تغییر هستند و بهعنوان یک شرکت خصوصی این دغدغه را داریم که چه کار جدیدتری، نسبت به قبلی ارائه دهیم که انتظار و نیاز کاربر برآورده شود.
نوشتن سندهای پی در پی باعث ایجاد کندی در روند کار میشود و سردرگمی برای نظارت کننده و ساماندهنده به همراه دارد. علاوه بر اینکه باید اجازه فضای باز برای نوآوری و ارائه خدمات جدید وجود داشته باشد. یک استارت آپ، حول یک ایده جدید شکل میگیرد و از سویی بخش خصوصی نیز نمیخواهد از این سندها فرار کند. بنابراین، وارد فضایی میشود که هیچ قانون و نوشتهای برای او نباشد و ممکن است وارد خط قرمزهایی شود که صرفا هدف او پاسخ به نیازهای کاربر بودهاست.
وی افزود: بخش خصوصی با رسانههایی در رقابت است که دانش و امکانات فنی بالایی دارد. بنابراین باید محتوایی در آن مقیاس تولید شود. این سوال پیش میآید که آیا کسی شرکتهای خصوصی را در راستای ارتقاء سطح کیفی حمایت میکند و معتقد هستم که دولت باید به شکل درستی پشتیبان باشد.
نظریمنش همچنین در پایان عنوان کرد: همه حمایتها به مسائل مالی ختم نمیشود، ولی ظرفیتهایی مانند رسانه و تابلوهای شهری وجود دارد که میتوان از آن در این بخش استفاده کرد.
نظر شما