چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۰
ضعف در اطلاع رساني، باعث ديده نشدن آثار فاخر مي‌شود

يكي از برگزيدگان دوازدهمين دوره انتخاب كتاب سال دفاع مقدس، با اشاره به عدم ارسال به موقع فراخوان جشنواره امسال، گفت: ضعف در اطلاع رساني و تبليغات، باعث ديده نشدن آثار فاخر مي‌شود./

فرزاد اديبي، برگزيده دوم گروه گرافيك دوازدهمين دوره انتخاب كتاب سال دفاع مقدس، به خاطر طراحي جلد كتاب "وطنم ابراهيم" در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: فراخوان جشنواره امسال دير به دست ما رسيد و اين كتاب بدون اطلاع من و از طريق ناشر ارسال شده بود. در صورتي كه صاحب اثر بايد مطلع باشد كه كتابش در چه سطحي از كيفيت به جشنواره مي‌رود. شايد اثر ديگري از من شايستگي ارسال را داشته است.

وي افزود: در جايي ديدم، يكي از داوران در باره ضعيف بودن كارها در بخش گرافيك و طراحي جلد، سخن به ميان آورده است. انتظار چنين حرف‌هايي را از داوران غير حرفه‌اي نداشتم. در اين بخش من و آقاي نجابتي به صورت مشترك دوم شديم . يكي ديگر از داوران هم گفته بود كه چون كارها ضعيف بوده، نفر اول و سوم نداشتيم.

اديبي ادامه داد: هيات داوران و برگزار كنندگان جشنواره، اهميت ويژه‌اي براي شركت آثاردر جشنواره دارند و چه بسا امسال، با اين شرايط در جشنواره شركت نمي‌كردم.  

اين طراح جلد اظهار داشت: تنها راه نهادينه شدن فرهنگ دفاع مقدس دوري از شعار‌ زدگي است. اما اين ضعف،به سرعت در حال پيشروي بين برخي از مسوولان امر است. اگر قرارباشد در حوزه خاصي مثل دفاع مقدس تخصصي كار شود، لازم است متخصصان به اين حوزه بيايند. برخي داوران جشنواره امسال با برخوردهاي غيرحرفه‌اي رغبت و انگيزه بسياري از افراد را از بين بردند.

فرزاد ادیبی سال 1346 در سنقر متولد شده و فارغ التحصيل رشته گرافيك از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران و عضو رسمي انجمن صنفي طراحان گرافيك ايران است.

وي از طراحاني محسوب می‌شود که عمده فعالیت‌های او در زمینه گرافیک فرهنگی شامل؛ طراحی پوستر، جلدکتاب و مجله، صفحه آرایی و تصویر‌سازی مطبوعات است. 

نقطه سر خط، از سمرقند چو قند، از روزنه ماه، بازتاب در چشم طلايي، ايران نامه، يك دجله دلتنگي، از حسرت ليلي و سخن عشق از جمله كتاب‌هايي اند كه فرزاد اديبي طراح جلد آن‌ها بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط