سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۲
رصد شعر جوان در «رصد صبح»

كتاب «رصد صبح» كه به خوانش و نقد شعر بيست تن از شاعران جوان مي‌پردازد، توسط مركز آفرينش‌هاي ادبي انتشارات سوره مهر منتشر شد. محمد کاظم کاظمی، نویسنده این کتاب به نقد شعر شاعرانی چون مهدی فرجی، گروس عبدالملکیان و امید مهدی‌نژاد پرداخته است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب كه توسط محمد كاظم كاظمي نوشته شده است، به نقد شعر چند شاعران جوان مي‌پردازد.

در انتخاب اين شاعران از سوي نويسنده كتاب، تنوع جغرفيايي و گرايش‌هاي صوري و محتوايي شاعران هم در نظر گرفته شده است.

كاظمي در مقدمه كتاب مي‌گويد: شعر جوان ما امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند نقد و روشنگري است تا هم را‌ه‌هاي پيموده شده را بسنجيم و هم مسيري روشن براي آينده ترسيم كنيم.

وي ادامه می‌دهد: نقدها برپايه دفتر‌هاي چاپ شده يا چاپ نشده يا گزيده‌هايي از آثار شاعران كه خود در اختيار ما نهاده‌اند نگاشته شده است. البته متاسفانه مجال ما اجازه درج همه شعرهايي را كه در نقد به آنها متكي بودم، نمي‌داد و به ‌ناچار از هر شاعر به نقل چند شعر در  این کتاب بسنده كردم.

اين شاعر افغان در ادامه این مقدمه یادآور می‌شود:« در اين نقدها برای پرهيز از مكرر شدن برخی سخنان، مسايلی را كه در شعر دو يا چند شاعر وجود داشت، در يك جا به تفصيل بيان كردم و در جايي ديگر به اجمال و يا به اشارت.»

سيده كبري موسوي، اميد مهدي‌نژاد، مهدي فرجي، گروس عبدالملكيان، مهدي سيار، مسلم محبي و ميلاد عرفان‌پور، برخي از شاعراني هستند كه سروده‌هايشان در اين مجموعه گرد آمده است.

اين كتاب در 326 صفحه و در شمارگان 2500 نسخه منتشر شده است.

محمد كاظم كاظمي  متولد 1346  هرات است. تحصيلاتش را در كابل دنبال كرد و پس از آن به ايران مهاجرت كرده و در رشته مهندسي ساختمان تحصيلاتش را به پايان رساند.

كاظمي سال‌هاست كه در زمينه شعر و ادبيات و پژوهش در زمينه زبان دري، فارسي، تاجيكي مشغول است.

از وي تا كنون مجموعه شعر محبوب «پياده آمده بودم پياده خواهم رفت» و یک مجموعه آموزشي شعر به ‌نام «روزنه»، در کنار «هم زباني و بي زباني»... و ده‌ها شعر و مقاله ديگر در مجلات به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها