سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
روستای انداده شهرستان جوین صاحب کتابخانه شد

به همت رادیو فرهنگ و با همکاری گروه جهادی شهدا کتابخانه روستای انداده شهرستان جوین در استان خراسان رضوی تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

مهدی دادجو، مدیرگروه کتاب رادیو فرهنگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره همکاری رادیو فرهنگ و گروه جهادی شهدا در تاسیس کتابخانه عمومی در روستای انداده شهرستان جوین استان خراسان رضوی، بیان کرد: پیش‌تر کتابخانه روستای انداده شهرستان جوین در استان خراسان رضوی، با کمترین امکانات و با تعداد اندک کتاب فعالیت خود را آغاز کرده بود. بنابراین بنا به درخواست‌های مکرر اهالی روستا، برآن شدیم تا بالغ بر 10‌هزار جلد از انواع کتاب به‌ویژه کتاب‌های آموزشی رده‌های مختلف تحصیلی برای این کتابخانه خریداری کنیم.

وی با بیان این مطلب که افتتاح کتابخانه روستای انداده شهرستان جوین یکی از بخش‌های همایش ملی نکوداشت عطاملک جوینی و دیگر مفاخر فرهنگی جوین بود که ساعت ۱۰ صبح روزجمعه دهم دی ماه ۱۴۰۰ رقم خورد، گفت: در این راه به همت گروه جهادی شهدا و با یاری کتابخانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نشر شاهد، انجمن ناشران آموزشی، نشر گاج، رهپویان دانش، مشاوران آموزشی، حرف آخر، آوشت، مرکز نظارت و ارزیابی صداو سیما، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، خانه کتاب و ادبیات ایران و تعدادی از خیران حوزه کتاب بیش از 10هزار جلد از انواع کتاب خریداری و به این کتابخانه روستایی اهدا شد. در این امر خیر، سامانه جامع کتاب و فرهیختگان کشور (بوکبال) نقش بسیار مهمی داشت.

دادجو ادامه داد: با حمایت مردم خیر و ناشران نیک‌اندیش و نیز همکاری بی‌دریغ نهادهای ملی حوزه کتاب، از این پس در جای جای کشور، کتابخانه‌های جهادی تاسیس و تجهیز خواهیم کرد. با هماهنگی که با سامانه بوکبال انجام داده‌ایم، این امکان فراهم است، هموطنانی که تمایل به مشارکت در نذر کتاب و اهدای دانایی دارند از طریق  بخش هر روستا یک کتابخانه در سامانه بوکبال، این اقدام را به‌صورت مکانیزه انجام دهند. در سامانه بوکبال این امکان فراهم است که هر فرد حقیقی یا حقوقی، بتواند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود در امر تاسیس کتابخانه روستایی و عشایری را رصد و پیگیری کند. اهالی هر منطقه از کشور که نیاز به تأسیس و تجهیز و تکمیل کتابخانه دارند می‌توانند از طریق سامانه بوکبال درخواست خود را برای مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ ارسال کنند.

وی افزود: کتابخانه روستای انداده چهارمین کتابخانه‌ای است که با همت رادیو فرهنگ تجهیز و تاسیس شده است. رادیو فرهنگ پیش از این در روستای ملوند شهرستان سبزوار، روستای پابند شهرستان خدابنده و روستای چنگی شهرستان پاکدشت همراه و پشتیبان تاسیس کتابخانه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط