چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
سه‌گانه ناشر قمی درباره اینترنت کامل شد

پس از انتشار کتاب‌های «اعتیاد به تلفن‌های همراه» و «اینترنت با مغزهای ما چه می‌کند»، «روان‌شناسی اینترنت» سومین کتابی است که انتشارات کتابستان معرفت در این زمینه منتشر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، «روان شناسی اینترنت»  را «گزیایر آمیچای هامبورگر» پژوهشگر شناخته شده حوزه روانشناسی و اطلاعات به نگارش درآورده است. او که مطالعات فراوانی در این زمینه دارد، مدت‌های طولانی است به بررسی مسائل مشترک دو حوزه فضای مجازی و روانشناسی انسان پرداخته است.

«روانشناسی اینترنت» یک هندبوک به حساب می‌آید. هندبوک‌ها نوعی از کتاب‌های آموزشی هستند که در کنار آن مطالب فراوانی برای مخاطب غیرمتخصص نیز وجود دارد. این کتاب را هم می‌توان به چشم یک کتاب آموزشی دید، هم به تنهایی آن را خواند و از آن لذت برد.

«روانشناسی اینترنت» در هشت فصل تنظیم شده است. نویسنده در فصل اول ویژگی‌های شگفت‌انگیز اینترنت را برشمرده و بعد اثرات افراطی و مخرب آن ویژگی‌ها را تحلیل می‌کند. روش کار او در فصل‌های بعدی نیز همین است. شخصیت‌پردازی، عشق، خیانت، شغل پیدا کردن، سیاست و رهبری، هک و لو رفتن اطلاعات، خشونت، کودکان و تعییر و تحول‌ها دیگر مطالبی هستند که او در هر فصل به آنها پرداخته است.

مسئله اصلی هامبورگر در «روانشناسی اینترنت» استفاده از طرحواره‌ها و نقش آنها در شکل‌دهی و تغییر شخصیت انسان است. طرحواره را می‌توان یک الگوی ثابت در نظر گرفت که از طریق آن می توانیم دنیا را نظاره کنیم.

از این منظر «روانشناسی اینترنت» را می‌توان یک کتاب نسبتا تخصصی هم دانست که می‌توان الگوهای آن را مورد استفاده قرار داد.

این کتاب که نرگس شفاف آن را ترجمه کرده است در ۲۲۸ صفحه و قیمت ۶۰ هزار تومان روی پیشخان کتابفروشی‌ها آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها