سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۱
داستان‌هايي از زندگي محمد(ص) در «يادداشت‌هاي جبرئيل»

رواياتي از دوران زندگاني پيامبر اسلام(ص) در كتابي با نام «يادداشت‌هاي جبرئيل» به قلم محبوبه زارع از سوي نشر بوستان كتاب منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب در 200 يادداشت به تبيين وقايع مهم‌ترين لحظات زندگاني پيامبر(ص) و تأثير ايشان بر عرب زمان جاهليت پرداخته است.

اين نوشتار از ميلاد با شكوه خاتم پيامبران كه آغاز انقلابي در بطن خلقت بود،‌ آغاز می شود و با بيان رخدادهاي دوران زندگي محمد امين(ص) و تشريح رخدادهاي رحلت ايشان پايان مي‌يابد.

در بخشي از متن اين اثر آمده است:«اعتراض فرشتگان به اوج رسيده است؛ خدايا! مي‌خواهي موجودي بيافريني كه در زمين فساد و خون‌ريزي كند، درحالي كه ما تسبيح گوي تو خواهيم بود؟ و خداوند نهيب مي‌زند؛ من چيزي مي‌دانم كه شما نمي‌دانيد! و بدين ترتيب، خلقت اولين انسان، شكل مي‌گيرد، اما هنوز نمي‌دانم چه ارتباطي ميان اين حادثه با آن نور بي‌زوال برقرار است. با آن‌ كه من نيز به آدم سجده كرده‌ام و شيطان را به خاطر تكبر عصيان‌گرايانه‌اش سرزنش مي‌كنم...» 

علاوه بر قرآن كريم از ديگر منابع مورد استناد مولف اين اثر ديني مي‌توان كتاب‌هاي تاريخ اسلام، سيره تبليغي پيامبر اكرم(ص)، ناسخ‌التواريخ، فروغ ابديت و بيست گفتار را نام برد.

كتاب «يادداشت‌هاي جبرئيل» در شمارگان 2000 نسخه، 228 صفحه و بهاي 30000 ريال روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط