سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
مصوبات شورای فرهنگ عمومی متناسب با فضای بومی استان‌ها باشد

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی در دیدار با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: سپردن مباحث فرهنگی ملی با عنوان مأموریت به استان‌ها سبب فعال‌تر شدن شورای فرهنگ عمومی استان‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در سفر یک‌روزه خود به این استان دیدار  کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در این دیدار با اشاره به لزوم پشتیبانی مالی از مسائل فرهنگی گفت: دشمن برای کارهای ضد‌فرهنگی در دیگر کشورها هزینه‌های زیادی می‌کند؛ بنابراین لازم است برای مقابله با هجمه‌های ضد‌فرهنگی دشمن هزینه شود. امیدواریم با رویکرد مثبت دولت فعلی بخش‌های فرهنگی کشور فعال‌تر شود. 

امام جمعه ارومیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حضور سران سه قوه در جلسات شورا به مصوبات شورا ضمانت اجرایی می‌دهد. 

وی با انتقاد از حضور کمرنگ مسئولین در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: حضور کمرنگ مسئولین ارشد استان یا فرستادن افراد رده دوم و سوم به جلسات سبب از بین رفتن ضمانت اجرایی جلسات می‌شود. 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با پیشنهاد طرحی برای دخالت دادن استان‌ها در مباحث فرهنگ عمومی ملی افزود: سپردن مباحث فرهنگی ملی با عنوان مأموریت به استان‌ها سبب فعال‌تر شدن شورای فرهنگ عمومی استان‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها