پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
ششمین دوره جامع نگارش و ویرایش اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود

ششمین دوره جامع نگارش و ویرایش به همت انجمن صنفی ویراستاران، اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود.

مهناز مقدسی، دبیر انجمن صنفی ویراستاران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برگزاری ششمین دوره جامع نگارش و ویرایش، گفت: این دوره هر سال یک‌بار برگزار می‌شود و شامل چند درس است؛ در این دوره هفت ماهه، فراگیران درس‌های مبانی نظری در زبان فارسی، دستور خط فارسی، نشانه‌گذاری، ویرایش زبانی، عربی در فارسی، ویرایش استنادی و مرجع‌شناسی، ویرایش ترجمه، ویرایش رایانه‌ای، مبانی نشر و ویرایش، نمایه و ضبط اعلام را می‌گذرانند.
 
وی با بیان اینکه در پایان هر درس امتحان گرفته می‌شود و در پایان دوره گواهی، همراه با ریز نمرات، به فراگیران داده می‌شود، افزود: دوره‌های ویرایش انجمن ادامه دوره‌های جامع مرکز نشر دانشگاهی است که طی سال‌های گذشته با همراهی و حمایت معنوی مرکز نشر دانشگاهی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جهاد دانشگاهی، انجمن علمی زبان‌شناسی ایران برگزار شده است.
 
مقدسی با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره، پرورش ویراستارانی است که به شقوق متعدد ویرایش توجه کنند، عنوان کرد: ویراستاران نباید ویرایش را صرفاً اصلاح رسم‌الخط و املای کلمات و نشانه‌گذاری تلقی کنند، در این دوره ویراستاران با نشر نیز آشنا می‌شوند و ویرایش‌های زبانی، ترجمه، صوری، محتوایی و ساختاری، و استنادی را فراخواهند گرفت.
 
وی با طرح این موضوع که این دوره، طی دو سال اخیر، تماماً برخط (مجازی) برگزار شده است، گفت: به احتمال زیاد با فراهم شدن شرایط دوره در سال 1402 به دو شکل حضوری و برخط برگزار می‌شود.
 
به‌گفته مقدسی، کمیسیون آموزش انجمن صنفی ویراستاران در تلاش است که دانش‌آموختگان برتر دوره‌های آموزشی را به ناشران و مراکز فرهنگی معرفی کند تا فرصت آموزش‌های تکمیلی و امکان اشتغال را برای آنان فراهم شود؛ همچنین این فراگیران با کمیسیون امور ویرایشی انجمن نیز همکاری خواهند داشت.
 
ثبت‌نام دوره جامع نگارش و ویرایش از 10 اسفند آغاز شده و متقاضیان حضور در این دوره می‌توانند از طریق یکی از پیام‌رسان‌های بله، تلگرام، واتس‌آب با شماره  09396544798 با بخش آموزش ارتباط بگیرند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها