چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
تشکیل کارگروه اقتباس بین سازمان سینمایی فارابی و معاونت فرهنگی

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جلسه‌ای که با مجید زین‌العابدین مدیرعامل جدید سازمان سینمایی فارابی داشتیم قرار شد که موضوع اقتباس از آثار مکتوب در فارابی ادامه پیدا کند.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به تفاهمی که در نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم با سیدمهدی جوادی، مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی انجام شده بود بیان کرد: بنابراین تفاهم قرار شد میز تخصصی اقتباس به‌صورت مشترک بین معاونت فرهنگی و فارابی راه‌اندازی شود.

وی عنوان کرد: در جلسه‌ای که با مجید زین‌العابدین مدیرعامل جدید سازمان سینمایی فارابی داشتیم قرار شد که موضوع اقتباس از آثار مکتوب در فارابی ادامه پیدا کند و بعد از استقرار ایشان حتماً کارگروه‌های مشترک برای اقتباس تشکیل خواهد شد و تفاهم‌نامه به قوت خود باقی است.
 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کارهای انجام شده در حوزه اقتباس گفت: در مرحله اول شناسایی آثار مهم در حوزه کودک و نوجوان به‌طور ویژه و همین‌طور رمان که قابلیت تولید و تبدیل به آثار نمایشی را دارند انجام شده است. در این زمینه انجمن‌ها و ناشران هم کمک می‌کنند و آثار مناسبشان را معرفی می‌کنند. سپس یک گروه تخصصی این‌ها را پالایش می‌کنند، انتخاب می‌کنند و در اختیار تهیه‌کنندگان و کارگردانان و مجموعه‌های تولید نمایش قرار می‌دهند.
 
وی ادامه داد: این پالایش با نگاه ویژه به اولویت‌های تعریف‌شده یعنی موضوع خانواده و ابعاد مختلف آن نظیر مادر، انسجام برای حمایت از خانواده و آسیب‌های تشکیل خانواده، شکل خواهد گرفت. در واقع یکی از اولویت‌های ما در این بحث موضوع خانواده است؛ موضوع امید، نشاط، هویت ملی، ایثار و شهادت و زبان فارسی از دیگر موضوعات مورد نظر ماست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها