سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
چهارمین دورۀ جایزۀ ملی حسین جلال‌پور فراخوان داد

بوشهر- فراخوان چهارمین دورۀ جایزۀ ملی حسین جلال‌پور (جایزۀ مستقل غزل) از سوی دبیرخانۀ این رویداد در بوشهر منتشر شد.

دبیر چهارمین دورۀ جایزۀ ملی غزل حسین جلال‎پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این رویداد در این دوره نیز در سه بخش غزل‌های ارسالی (حداقل 3 و حداکثر 5 اثر)، مجموعه ‌غزل چاپ شده (مجموعه غزل می‎بایست در بازۀ زمانی 1 مهر 1400 تا زمان برگزاری چهارمین دوره جایزه چاپ شده باشد.) و پژوهش، مقاله و پایان‎نامه (مقالات و پژوهش‎‏ها صرفاً بایستی در خصوص غزل باشد) پذیرای آثار غزل‌سرایان، پژوهشگران و ناشران محترم است.

به گفتۀ حسن فرهادی شرایط ثبت‌نام این جایزۀ غزل مستقل به این شرح است:

 1) حداکثر سن برای حضور در بخش غزل‌های ارسالی 30 سال است.
2) بخش‌های کتاب و پژوهش شرایط سنی ندارد.
. 3) در صورت ترکیب قالب‎های مختلف شعری، بیش از نیمی از شعرهای کتاب‎های ارسالی در بخش مجموعه اشعار بایستی در قالب غزل سروده شده باشد.

4) داوطلبان در بخش غزل‎های ارسالی لازم است تصویر کارت ملی یا مدرکی را که نشان‌‎دهندۀ سن آن‌ها است همراه آثار خود ارسال کنند.
5) افراد متقاضی در بخش مجموعۀ غزل بایستی مجموعه اشعار خود اعم از جلد، اشعار و صفحۀ شناسنامه کتاب را به ایمیل یا شماره‎‏ای که در زیر ذکر شده است ارسال کرده و پنج نسخه از کتاب خود را برای دبیرخانه بفرستند.
 

وی یادآور شد:  غزل‌سرایان، پژوهشگران و ناشران می‌توانند از امروز (سه‌شنبه‌، 4 مهر 1402) تا 30 آبان 1402 با ارسال آثار خود به دبیرخانۀ چهارمین دورۀ جایزۀ ملی حسین جلال‌پور (جایزۀ مستقل غزل) به نشانی: استان بوشهر، بندر گناوه، صندوق پستی: 75318352 یا به نشانی الکترونیکی جایزه  در این hjpa.ghazal@gmail.com در این رویداد ثبت‌نام کنند. همچنین متقاضیان شرکت در این رویداد ادبی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 09025670071 تماس بگیرند.

دبیر چهارمین دورۀ جایزۀ ملی غزل حسین جلال‎پور به معرفی داوران این دوره پرداخت و گفت: داوری بخش پژوهی این دوره را پانته‌‎آ صفایی بروجنی، کبری موسوی قهفرخی و وحید عیدگاه طرقبه‌ای برعهده دارند و حسن بهرامی، حسن صادقی‌پناه، ابراهیم اسماعیلی اراضی، حامد ابراهیم‌پور و صالح دروند آثار رسیده به بخش کتاب غزل و غزل‌‎های ارسالی را داوری خواهند کرد.

وی یادآور شد: با پایان مهلت تعیین‌شده برای ارسال آثار به دبیرخانۀ جایزه، آثار یکم و دوم آذر 1402 دسته‌بندی و برای داوران ارسال خواهد شد. فرآیند داوری آثار نیز از 3 تا 28 آذر 1402 صورت می‌گیرد و اسامی نامزدهای نهایی جایزه هم 30 آذر اعلام خواهد شد. سپس برگزیدگان نهایی در آیین پایانی این رویداد که 14 دی 1402 در بندرگناوه برگزار خواهد شد، معرفی و تجلیل می‌شوند.

به گزارش ایبنا، جایزه ملی حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل)، یک جایزه خصوصی است که به‌منظور معرفی اشعار و آثار برگزیده غزل به یاد دکتر حسین جلال‌پور در شهر زادگاهش بندر گناوه برگزار می‌شود. این جایزه هرساله هم‌زمان با سالروز تولد حسین جلال‌پور، شاعر و پژوهشگر گناوه‌ای، با انتخاب آثار برتر به کار خود پایان می‌دهد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها