سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۸
آمادگی‌مان را برای آموزش زبان فارسی اعلام می‌کنیم

محمد مهدی احمدی، رایزن فرهنگی ایران، در مراسم اختتامیه آموزش زبان فارسی در قطر گفت: آمادگي خود را براي ارایه هر نوع خدمت در زمينه آموزش زبان فارسي و تعميق روابط فرهنگي ميان دو كشور اعلام مي‌كنيم._

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، دوره آموزش زبان فارسي نيمه سال دوم تحصيلي 88 ـ 87 در مركز فرهنگي ايران در قطر با برگزاري امتحانات و حضور 20 نفر از دانش آموختگان عرب زبان به پايان رسيد.

در اين دوره جديد 20 نفر از علاقه‌مندان در سطوح اول و دوم به مدت 70 ساعت در طول دو ماه و نيم، مشغول به آموزش زبان فارسي بودند که این دوره با برگزاري امتحانات در تاريخ 30 خرداد سال جاري، به پايان رسيد.
 
در اين مراسم محمد مهدي احمدي، رايزن فرهنگي ايران در قطر، با اشاره به تاريخچه تأسيس رايزني فرهنگي كشورمان و نيز برگزاري بيست و پنجمين دوره آموزش زبان فارسي، از اقبال چشمگير مردم و جوانان قطري از ملل مختلف ياد كرد و گفت: رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در قطر تلاش فراوان خود را در تهيه امكانات مناسب براي آموزش زبان فارسي و تعميق روابط در زمينه‌هاي فرهنگي و آموزشي با مردم قطر ادامه خواهد داد. 

وي افزود: زبان فارسي به عنوان كليد ورود به فرهنگ هر ملت به شمار مي‌رود و هر فردي كه مي‌خواهد فرهنگ، ميراث و تمدن ملت‌هاي ديگر را بشناسد، بايد زبان آنان را ياد بگيرد. 

احمدي گفت: آمادگي خود را براي ارایه هر نوع خدمت در زمينه آموزش زبان فارسي و گسترش فرهنگ اصيل انساني و اسلامي و تعميق روابط فرهنگي ميان دو كشور اعلام مي‌كنيم. 

همچنین به فارغ‌التحصيلان اين دوره از سوی مركز گواهي دانشنامه زبان فارسي، به امضای مشترك رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و مركز فرهنگي العربي قطر، اعطا مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها