سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۹
معرفي سالم‌ترين ورزش جهان

كتاب « ايروبيك» اثر كورش ويسي و دكتر محمد كشتي‌دار كه به بيان مطالب آموزشي و فوايد اين رشته ورزشي مي‌پردازد، روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،اين اثر با بيان اين مطلب كه ايروبيك يكي از اصلي‌ترين ورزش‌هاي همگاني است و امروزه با متحول ساختن آمادگي جسماني، يكي از سالم‌ترين ورزش‌هاي جهان به حساب‌ مي‌رود، مي‌تواند براي علاقه‌مندان به ورزش‌هاي همگاني و همچنين براي دانشجويان رشته تربيت بدني و علوم ورزشي موثر واقع شود.

اين كتاب با هدف كاهش آسيب‌هاي ورزشي، بهبود وضعيت فيزيولوژيكي نظير قدرت، استقامت، انعطاف‌پذيري، هماهنگي عصبي ـ عضلاني، تعادل و همچنين شاداب‌تر كردن افراد به كمك وجود موسيقي در هنگام ورزش، تهيه شده است.

اثر حاضر در پنج فصل تنظيم شده است. فصل اول با بيان مطالبي درباره ايروبيك و فوايد آن، دربرگيرنده 15 بخش كوچك از جمله اهداف ورزش ايروبيك، ايروبيك زنان، تعادل و انعطاف‌پذيري سالمندان است.

فصل دوم روانشناسي، آسيب شناسي و تغذيه ايروبيك نام دارد. اين فصل نيز به 15 بخش تقسيم مي‌شود كه از جمله آن‌ها مي‌توان به اثرات رواني ايروبيك، ورزش‌هاي ممنوع، مشكوك و مضر، تغذيه، ورزش و تغذيه سالم استرس را كاهش مي‌دهد، روش ساده محاسبه وزن ايده ال زنان، اشاره كرد.

فصل سوم شامل آموزش ايروبيك مي‌شود و داراي 11 بخش مختلف است و فصل چهارم ايروبيك در آب را بررسي و انواع تجهيزات و اصول تمريني اين ورزش را معرفي مي‌كند. فصل پنجم به تشريح اصطلاحات ورزش ايروبيك مي‌پردازد.

در قسمتي از پيشگفتار كتاب آمده است: «شيوه نگاه به ورزش ايروبيك توسط نويسندگان كتاب بيشتر براي سلامتي جسمي و رواني افراد جامعه بوده است و معرفي ورزش ايروبيك و شيوه‌هاي اجرا و معرفي تك تك حركات با تصوير باعث شده است علاقمندان بتوانند از اين كتاب بهتر استفاده كنند.»

كتاب « ايروبيك» از سوي انتشارات بامداد كتاب در شمارگان 1000 نسخه، 144 صفحه و قيمت 30000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط