چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۹
دوره جديد آموزش زبان فارسي در ترکمنستان افتتاح شد

دوره جديد آموزش زبان و ادبيات فارسي به همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران اول تيرماه طي مراسمي برای فارسی‌آموزان در عشق آباد برگزارشد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، این مراسم با حضور بیش از 150 فارسی‌آموز جدید برگزار شد.

در اين مراسم مصطفي ناصری رایزن فرهنگی ايران در ترکمنستان با تاكيد بر اهمیت زبان‌آموزی گفت: هر فرد با آموختن یک زبان دریچه‌ای جدید به روی خود گشوده و امکان ارتباط با میلیون‌ها انسان دیگر را می‌یابد و زبان فارسی با داشتن شخصیت‌هایی همچون حافظ، سعدی و فردوسی که جزو شخصیت‌های کم‌نظیر جامعه بشری هستند زبانی بسیار شیرین و شیواست.

وي افزود: شما به دلایل متعددی از جمله همسایگی با کشور بزرگ ایران و نیاز به اطلاع از گذشتگان، قهرمانان و تاریخ ترکمنستان، تا زمانی که مکتوبات این کشور به زبان فارسی بوده، نياز به مطالعه و يادگيري زبان فارسي داريد.

ناصري تاكيد كرد: در حال حاضر بیش از 4000 کتاب در کتابخانه بزرگ ترکمنباشی کبیر به زبان فارسی از جمله آثار بزرگاني مانند «ابوسعید ابوالخیر»، «مختومقلی فراغی»، «جارالله زمخشری» و «نجم‌الدین کبری» موجود است.

ناصری گفت: رایزنی فرهنگي جمهوري اسلامي ايران نیز با فراهم آوردن امکاناتی همچون کتابخانه‌ای با نزديك به 10000 جلد کتاب، لابراتوار زبان، کارگاه کامپیوتر، سالن سینما و فوق برنامه‌هايي سعی در پر کردن اوقاعت فراغت در تمامی زمینه‌ها را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط