شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۸
«اسلام و الگوی مصرف» در گام نهم

درآمدي بر چگونگي مصرف از ديدگاه آموزه‌هاي فقه و الگوهاي اخلاق اسلامي در كتاب «اسلام و الگوي مصرف» به قلم دكتر علي‌اكبر كلانتري از سوي موسسه بوستان كتاب به چاپ نهم مي‌رسد.\

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی اشرفی، مدیر تولید موسسه بوستان کتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين خبر اظهار داشت: اين كتاب در زمره آثار اقتصاد اسلامی قرار دارد و با استناد به منابع معتبر ديني، به تبيين الگوهاي صحيح مصرف درآمدها و كالاهاي مصرفي مي‌پردازد.

وي افزود: به اعتقاد نويسنده اين اثر، چگونگی گذران زندگی انسان و نحوه دخل و خرج او، تأثیری حتمی بر خوشبختی و شوربختی او در دنیا و آخرت دارد. از همین رو تبیین الگوی مصرف از نگاه دین، ضروری به نظر می‌رسد.

حجت‌الاسلام اشرفی تصريح كرد: این کتاب با هدف نشان‌ دادن الگوی مطلوب و مناسب در عرصه‌های گوناگون کميت و کیفيت مصارف خوراکی، پوشاکی، بهداشتی، حقوقی، اخلاقی، رفاهی، تفریحی، آرایشی، تشریفاتی و نیز هزینه‌های مربوط به مسکن و مصرف انرژی را بر اساس فقه و اخلاق اسلامی بررسی کرده است.

وي با اشاره به اين كه «بیان معیارهایی که باید در مصارف دولتی، مورد توجه قرار گیرند، از اهداف تأليفي این کتاب محسوب مي‌شود» يادآور شد: كتاب «اسلام و الگوي مصرف» براي اولين بار سال 87 منتشر شد و با گذشت چهار ماه از سال 88 اين اثر در مراحل چاپ نهم قرار دارد.

مدیر تولید موسسه بوستان کتاب خاطرنشان كرد: از ديگر تأليفات نويسنده اين كتاب مي‌توان كتاب‌هاي «فقه و پوشش بانوان»، «نقش دانش رجال در تفسير و علوم قرآني»، «اخلاق و آداب دانشجويي»، «اخلاق و آداب كسب تجارت»، «اخلاق و آداب كارمندان» و «اخلاق زندگي» را عنوان كرد.

چاپ نهم كتاب «اسلام و الگوی مصرف؛ درآمدی بر کم و کیف مصرف بر اساس فقه و اخلاق اسلامی» از سوي موسسه بوستان كتاب در شمارگان 3000 نسخه، 380 صفحه، قطع وزیری و جلد شومیز به زودي به بازار نشر عرضه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط