یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۶
نقش دانش رجال در تفسیر و علوم قرآنی

تشريح «نقش دانش رجال در تفسیر و علوم قرآنی» در كتابي با همين عنوان، نوشته دکتر علی اکبر کلانتری ارسنجانی از سوي موسسه بوستان كتاب تجديد چاپ مي‌شود./

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی اشرفی، مدیر تولید موسسه بوستان کتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: درك بسیارى از آیات قرآن كريم با استفاده از «حدیث» امكان‌پذیر است و در این زمينه، احادیث فراوانى از طریق راويان نقل شده‌اند كه برخى از «رجال» آنها افراد ثقه و مطمئن نیستند و در نتیجه، آن احادیث نیز ساختگى خواهند بود. 

وي با اشاره به هدف از تأليف اين اثر در انتقال صحيح معارف الهي يادآور شد: در اين كتاب راويان صادق و راستين احاديث اهل‌بيت پيامبر(ص) و اصحاب ايشان با استفاده از علم حديث، معرفي و عنوان شده‌اند.

حجت‌الاسلام اشرفی تصريح كرد: همان‌گونه كه نويسنده اين اثر در كتاب خود آورده است، در فقه و استنباط احكام فقهى، به پالایش حدیث و بازشناسى رجال، اهمیت فراوانى مى‌دهند و این امر باید در علوم قرآنى و تفسیر نیز جدى گرفته شود تا بدین‌وسیله از ساحت وحى و رسالت دفاع شود و با این كار به تهذیب احادیث تفسیرى از منقولات نادرست و خردستیز، كمك شود. 

وي خاطرنشان كرد: اثر حاضر با استناد به منابع معتبر ديني و روايي، نقش دانش رجال را در تفسیر و تبيين علوم قرآنى در هفت فصل به تفصیل بررسي و تشريح مي‌كند. 

چاپ دوم كتاب «نقش دانش رجال در تفسیر علوم قرآنی» در شمارگان 1000 نسخه، 276 صفحه، قطع وزیری و جلد شومیز به زودي منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط