سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۱
جايزه كتاب سال بين نخبگان جامعه انگيزه ايجاد مي‌كند

عباسعلي كدخدايي، سخنگو و عضو حقوق‌دانان شوراي نگهبان، گفت: برگزاري جايزه كتاب سال و ديگر جوايز ادبي از سوي مسوولان فرهنگي كشور، ميان نويسندگان و نخبگان جامعه براي تلاش بيشتر و خلق آثار ارزشمند انگيزه بيشتري ايجاد كرده و اقدام مطلوبي در عرصه فرهنگي كشور محسوب مي‌شود./

كدخدايي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: جامعه ما از فرهنگي كهن در زمينه كتاب و كتاب‌خواني برخوردار است و اين باور، هم در عقايد باستاني ما ايرانيان و هم در آموزه‌هاي ديني‌مان، در موارد زيادي مطرح و متمركز شده است.

وي ادامه داد: با توجه به اين تاكيدات، لازم است حق كتاب را به خوبي رعايت كنيم كه اين مساله به عادت‌هاي شخصي ما در همه سطوح جامعه باز مي‌گردد.

كدخدايي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: خوشبختانه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ترويج و مطالعه كتاب و كتابخواني در سطح جامعه رونق زيادي پيدا كرده و زمينه‌هاي دسترسي آسان به كتاب افزايش يافته كه بايد به فضاي مجازي به عنوان يكي از اين منابع اشاره كرد.

برگزيده هشتمين دوره جايزه كتاب فصل افزود: ما بايد عادت مطالعه و كتاب‌خواني را از دوران كودكي به فرزندانمان آموزش دهيم تا اين عادت در سنين بزرگسالي نيز ادامه پيدا كند.

به گفته كدخدايي، ايجاد و گسترش كتابخانه‌هاي عمومي، ارزان كردن قيمت كتاب و تسهيل دسترسي به منابع مكتوب، از جمله راهكارهاي افزايش عادت كتاب‌خواني در سطح جامعه اند.

وي در پايان با اشاره به جوايز كتاب سال و فصل، گفت: جوايز ادبي و توجه به آثار پديدآمده در جامعه، بين نويسندگان و نخبگان كشور، ايجاد انگيزه مي‌كند و همچنين، نويسندگان بيشتر تلاش خواهند كرد تا آثار ارزشمندتر و شايسته‌تري را خلق كنند كه اين مساله جاي تشكر از مسوولان فرهنگي كشور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط