یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۳
افزايش سالانه كتاب‌هاي ورزشي مدارس

معاون پژوهش و تربيت‌بدني آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد: هرسال به تعداد کتاب‌هاي حوزه تربيت‌بدني و ورزش مدارس تهران افزوده مي‌شود.\

محمد بنيادي در گفت‌و گو با خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: طرحي در آموزش و پروش شهر تهران تصويب و اجرايي شده است که بر مبناي آن، هر سال مدارس موظف به افزودن کتاب‌هاي علمي و مناسب در حوزه‌هاي مختلف از جمله ورزش‌اند.

وي ادامه داد: در سال‌هاي اخير تمام مدارس شهر تهران موظف شده‌اند تعدادي کتاب با در موضوع‌هاي مختلف علمي از جمله در حوزه ورزش را تهيه كنند و براي استفاده دانش‌آموزان در آرشيو و کتابخانه خود  قرار دهند.

بنيادي تهيه كتاب براي مدارس را از وظايف وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: اين رويه از دخالت سليقه‌هاي شخصي مديران مدارس در تهيه کتاب جلوگيري مي‌كند.

وي درباره فعاليت‌هاي آموزش و پرورش براي توسعه ورزش به کمک کتاب، گفت: متاسفانه اطلاع رساني ورزشي در کشورمان پراکنده است و به همين دليل فعاليت‌ها در اين حوزه تا به امروز اثر چشمگيري نداشته است.

بنيادي با تاكيد بر ضرورت اطلاع‌رساني به وسيله کتاب بيان کرد: با اين كار در تمام رشته‌هاي ورزشي و فعاليت‌هاي پيرامون آن به ويژه ورزش‌هاي سنتي و ملي کشورمان، دانش‌آموزان با علم ورزش همراه مي‌شوند. 

 وي گفت : چند سالي است کتاب‌هاي مرجعي براي مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان تهيه شده است که اطلاعات مناسبي در حوزه ورزش و تربيت‌ بدني به دانش‌آموزان ارايه مي‌کند. اين كار بايد ادامه و گسترش يابد. 

بنيادي در پايان عنوان کرد : ارتقاي كمي و كيفي سرانه مطالعه، تاثيرات مطلوبي در كشور دارد و از جمله باعث كيفيت‌‌بخشي به فرهنگ شهروندي و همچنين تقويت روحي و جسمي مردم به‌ويژه دانش‌آموزان مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط