یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۸
كتاب، قلب پيكره ورزش است

مسوول دفتر برنامه‌ريزي و توسعه ورزش اداره كل تربيت بدني استان مازندران عنوان كرد: كتاب عامل اصلي افزايش دانش در ميان اهالي ورزش به شمار مي‌رود.در حقيقت كتاب قلب پيكره ورزش است._

كسري منوچهري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: افزايش سطح دانش و آگاهي مديران، مربيان و ورزشكاران با كمك سخت افزار‌هايي مانند كتاب و نرم‌افزار‌هاي رايانه‌اي، در اولويت اداره كل تربيت بدني مازندران است.

وي افزود: در اين راستا به تعامل و ايجاد ارتباط با كارشناسان و مدبران مراكز آموزشي ورزشي به ويژه دانشگاه‌ها پرداخته‌ايم كه با استقبال اين مراكز براي همكاري با اداره تربيت بدني استان مواجه شده‌ايم و به دليل تاثير به‌سزايي كه ارتباط كارشناسان ورزشي با نهادهاي اجرايي ورزش دارد، در حوزه‌هاي مختلف ورزشي به ويژه آناتومي و فيزيولوژي ورزشي و همچنين آگاهي‌بخشي از طر يق مكتوبات درباره رشته‌هاي ورزشي، به فعاليت مي‌پردازيم. 

وي درباره برنامه‌هاي فرهنگي توسعه ورزش در استان مازندران، گفت: اداره كل تربيت بدني استان مازندران كتابخانه‌اي را به همت دفتر تحقيقات و برنامه‌ريزي خود تاسيس كرده است و به ارايه منابع پايه‌اي ورزش به مخاطبان خود مي‌پردازد.

وي ادامه داد: سال گذشته با خريد تعداد قابل توجهي كتاب‌ ورزشي و ارايه آن‌ها به هيات‌هاي ورزشي استان، آن‌ها را به ساخت و تاسيس كتابخانه و ايجاد آرشيو كتاب تشويق كرديم.

منوچهري اضافه كرد: امروزه وجود كتابخانه‌ها در برخي از نهاد‌ها و فضاهاي ورزشي امكان‌پذير نيست. از اين رو بايد به ساخت كتابخانه‌هاي مجازي در فضاي اينترنت پرداخت تا بتوان اطلاعات مورد نظر را در اختيار همگان قرار داد.

وي درباره اقدامات انجام گرفته در اين حوزه گفت: با توجه به اهداف سازمان، به دنبال ساخت يك فضاي اينترنتي با نام «بانك اطلاعاتي» هستيم كه در آن به ارايه مطالب و اخبار ورزشي استاني و تخصصي براي مربيان، مديران و اهالي ورزش خواهيم پرداخت.

مسوول دفتر برنامه‌ريزي و توسعه اداره كل تربيت بدني استان مازندران تصريح كرد: بانك اطلاعاتي، تمام اطلاعات ورزشي استان را در قالب آمار و آمايش ورزشي استان، مقالات ورزشي طبقه‌بندي، اصلاح و ارايه مي‌كند.

منوچهري بيان كرد: در راستاي برنامه‌هاي فرهنگي توسعه ورزش استان مازندران اطلاع رساني به وسيله كتاب و ابزار فرهنگي موثر براي پيشرفت ورزش‌هاي همگاني، بومي و محلي و همچنين توسعه ورزش بانوان، از اهداف اصلي اداره تربيت بدني استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط