شنبه ۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۷
چلبي: زندگي گولپينارلي نمونه انضباط است

اسين چلبي يكي از نوادگان مولانا، درباره ويژگي هاي شخصيتي گولپينارلي و نيز توجه مردم جهان به يادگارهاي معنوي مولانا سخن گفت.

اسین چلبی در مراسم افتتاح کتابخانه عبدالباقی گولپینارلی در سفارت ترکیه به خبرنگار ایبنا گفت: من اطلاع دارم که در ایران کتاب های زیادی درباره مولانا منتشر می شود و نیز از علاقه بسیار ایرانی ها به خواندن کتاب ، به ویژه در ارتباط با مولانا آگاه هستم. مردم ما نيز در تركيه همچون شما به مطالعه آثار مولانا علاقه بسياري دارند.

چلبی با اشاره به رفتار و سلوک معنوی گولپینارلی و علاقه وافر او به آثار مولانا ، یادآور شد: ایشان همیشه تاکید داشتند که علم هر جا که باشد،حتی بر قله قاف، باید در پی آن بود و در جهت گسترش و انتقال آن به دیگران نیز تلاش داشت. 

وی افزود: گولپینارلی همیشه چهار بیت از مولانا را زمزمه می کرد که مضمون آن چنین بود که دانشمندی که علم خود را به دیگران نمی آموزد چون استری است که بار بر دوش می کشد. 

چلبي درمورد ديگر ويژگي هاي شخصيتي گولپينارلي گفت: او هميشه بسيار سيستماتيك كار مي كرد و در فعاليت هاي مختلفش بسيار جدي بود. تا جايي كه زندگي شخصي او نمونه نظم و انظباط محسوب مي شد. 

قائم مقام بنياد بين المللي مولانا يادآور شد: ملت و دولت ترکیه به خود می‌بالد که امروز در بخشی از سفارت این کشور در تهران کتابخانه ای به نام گولپینارلی افتتاح شده است.این نامگذاري در واقع بزرگ داشت مردی است که بیش از پنجاه سال از عمر مفید خود را صرف شناسایی و شناساندن مولانا به دیگران کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط