دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
بزرگداشت هفته کتاب در چهارمحال و بختیاری برگزار شد/ آغاز فعالیت سفیران دانایی

چهارمحال و بختیاری - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در آئین بزرگداشت هفته کتاب از آغاز فعالیت «سفیران دانایی» در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، آئین بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه با حضور احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ بابک زمانی‌پور، مدیر گنجینه آموزش و پرورش؛ بهادر عبدالغنی، فرماندار شهرستان شهرکرد؛ حجت‌الله شیروانی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ جمعی از پیشکسوتان، دوستداران کتاب، برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این آئین ضمن گرامیداشت هفته کتاب، به تلاشهای صورت گرفته توسط همکاران کتابدار در کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت و بیان کرد: خوشحالیم که در کتابخانه‌های عمومی استان نیروهایی توانمند، با سواد و با اخلاق مشغول به خدمت به دوستداران کتاب هستند چرا که شأن کتابخوانان و دوستداران کتاب، کتابدارانی این چنین است.

فرهادی با توجه به حضور کرمعلی کوهی‌کمالی، سعید فرزانه و محمود خادمی از پیشکسوتان عرصه کتابخوانی و دوستان دیرینه کتاب در این مراسم گفت: خوشحالیم که در این آئین پیوند بین نسلها با حضور پیشکسوتان و سفیران دانایی در گروه سنی کودک و نوجوان را شاهد هستیم و این سفیران در مدارس و مراکز فرهنگی به عنوان نمایندگانی از کتابخانه های عمومی به صورت گسترده و هدفمند با نظارت کتابداران فعالیت خواهند کرد.

در ادامه بابک زمانی‌پور، مدیر گنجینه آموزش و پرورش استان به بیان تاریخچه کتابخانه‌های استان پرداخت و پیشکسوتان عرصه کتابخوانی به بیان خاطرات خود از کتاب، کتابخوانی و کتابدارانِ قدیم پرداختند.

در این مراسم همچنین بهادر عبدالغنی، فرماندار شهرستان شهرکرد ضمن تبریک هفته کتاب از تصویب اختصاص اعتبار برای ساخت کتابخانه مرکزی شهر شهرکرد در سفر ریاست جمهور به این استان خبر داد.

اجرای طرح «کتاب‌خون» با استقرار تیم سیار انتقال خون استان و استقبال بسیار خوب و عضویت کتابداران و دوستداران کتاب از این طرح از حواشی زیبای این نشست بود.

در این مراسم ضمن تقدیر از پیشکسوتان عرصه کتابخوانی، دبیران فعال محافل ادبی و سفیران دانایی از انجمن و همکاران برتر کتابخانه های عمومی استان به شرح زیر تجلیل شد:
انجمن برتر شهرستانهای استان:
جناب آقای بهادر عبدالغنی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شهرکرد
کتابخانه های برتر نهادی:
کتابخانه عمومی شهید رجایی گهرو با مدیریت سمیه امینی
کتابخانه عمومی شهدای بن با مدیریت زینب سلیمی
کتابخانه عمومی حافظ شهرکرد با مدیریت راهله شریف‌پور

کتابداران و مسئولین برتر کتابخانه های عمومی استان:
زهرا خیری، مسئول کتابخانه عمومی پژمان بختیاری شهر دشتک
زینب ظفریان، مسئول کتابخانه عمومی شهید باهنر شهر اردل
سمیرا قاسمی، مسئول کتابخانه شهید آیت جونقان
فرخنده صالحی، مسئول کتابخانه عمومی آیت‌الله احمدی شهرکرد
سیده زهرا کاظمی، مسئول کتابخانه روستایی آیت‌الله نجفی شیخ شبان
سمیه حسینی، کتابدار کتابخانه عمومی حافظ شهرکرد
زهره حیدری، کتابدار کتابخانه مولوی شهرکرد
سمیه کیانی، کتابدار کتابخانه آیت‌الله نجفی دهکردی
زهره محمدی، کتابدار بخش کودک کتابخانه مولوی شهرکرد
کتابخوان برتر:
ثنا امینی، عضو کتابخانه شهید قدوسی شلمزار در رده سنی کودک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها