سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره طنز دانشجویی با حضور شعرای ملی در زنجان

زنجان- دبیر جشنواره ملی طنز دانشجویی تلخند با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سراسری طنز دانشجویی «تلخند» به میزبانی جهاد دانشگاهی زنجان گفت: این مراسم با حضور سعید بیابانکی، امید مهدی‌نژاد و ناصر فیض برگزار می‌شود.

رضا اسمخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: ششمین جشنواره سراسری طنز دانشجویی «تلخند» به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان زنجان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، دانشگاه زنجان، حوزه هنری استان زنجان و شهرداری زنجان روز بیست و سوم اردیهشت ماه برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ملی طنز دانشجویی تلخند با اشاره به اینکه سعید بیابانکی، امید مهدی‌نژاد و ناصر فیض از مدعوین این برنامه هستند، اضافه کرد: در این مراسم از برگزیدگان جشنواره در بخش‌های استندآپ کمدی، شعر و نثر طنز تجلیل خواهند شد.

وی گفت: در بخش نثر، مضمون و محتوا، انسجام، بهره‌گیری از آرایه‌های ادبی، فصاحت و بلاغت و نوآوری و پرداختن به موضوعات روز از شاخص‌های ارزیابی بوده و قالب بخش نثر نیز داستان کوتاه و نثر ساده و ادبی است.

اسمخانی ادامه داد: ششمین جشنواره سراسری در بخش‌های شعر و نثر و موضوعاتی شامل «موضوع آزاد» و «زندگی دانشجویی» در قالب خوابگاه، سلف غذاخوری، امتحانات، فضای دانشگاه برگزار شده است.

وی ادامه داد: شناسایی و جذب استعدادها و شاعران طنزپرداز، ترویج هنر متعالی انقلاب اسلامی، نهادینه کردن و انتقال پیام اصلی و مضامین پرورشی در قالب طنز، شناسایی و حمایت از هنرمندان جوان انقلاب، ایجاد نشاط و امید در کنار رقابت سالم از اهداف برگزاری این جشنواره است.

دبیر جشنواره ملی طنز دانشجویی تلخند ادامه داد: ترویج روحیه نقد سالم و سازنده با زبان هنر، انتقال مفاهیم انسانی و اخلاقی به ساده‌ترین شکل، احیای سنت طنزنویسی، کشف استعدادها و بیرون آوردن طنز از حالت پنهان به آشکار نیز از دیگر اهدافی است با برگزاری این جشنواره دنبال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط